23 oktober 2012

V 43



Är mycket nu, hinner knappt hem och andas och det tokiga är att så värst mycket är det inte. Konstig känsla måste jag få säga. Dagarna går så fort och jag känner lite panik inför allhelgonahelg, advent, jul och nyår det kommer i 120 och det finns alldeles för mycket att göra innan alla dessa helger. Mörkt och kallt är det också och gud vad jag gnäller ;)
Möte idag som mannen följde med på var väl både positivt och negativt, inte lätt att inte vilja nåt…. Hade velat vara med för man känner att man har så mycket att säga men aldrig tillfället, måste erkänna att i juni när skolan slutar kommer jag inte sakna den delen av mina barns liv. Tyvärr vet jag att de kommer sakna den, det gör alla typ när de inser att det inte är så kul att betala räkningar och aldrig ha lov och … ja ni ser bara en massa måsten. Jag har i alla fall insett att man hade det bra när man gick i skolan J.
Löning på fredag och det ser jag fram emot, in och handla på lördag och fixa dotterns badrum sen avslutar vi lördagen med att gå på bio J det ser jag fram emot. Goda popcorn och onyttig läsk tänker njuta av varenda tugga och klunk ;) Försöker att hålla igen lite denna vecka men fasen så svårt det är, mycket som lockar men är faktiskt ganska så stolt över mig själv för det går ganska så bra J
På fredag är det Nallens dag och det ska vi fira på jobbet, baka något gott med barnen och ha mys. Kommer ni ihåg eran första nalle? Jag har aldrig haft någon favorit nalle men däremot en hund, Ludde hette han och jag älskade honom mer än något annat på denna jord. Han sov hos mig varenda natt Ja även när jag blev alldeles för stor ;) och han är den som vet mest om mig i hela världen för allt har jag viskat i hans öron ;) och  än idag finns han i min närhet fast i en kartong på nedervåningen i ett förråd. Tänker på detta när jag ser barnen på jobbet när de har sina snuttefiltar och kramdjur, det är en trygghet och jag är glad att den finns där för dem när de ska sova eller är ledsna. Sen kanske de behövde tvättas ibland ;)
Ja nu tog orden slut, ha det så gott och var rädda om er… glöm inte reflexen när ni går ut :D


Inga kommentarer: