17 oktober 2012

dagen efter och lite till ....



Onsdag kväll och jag känner mig helt slut, gårdagen var bra. Var i Norrköping på FörskoleBiennalen och lyssnade på flera bra föreläsningar. Det är kul att få åka iväg och göra sådana här saker man känner att man lär sig något nytt och får lite kött på benen när det gäller vissa saker. Nu är jag då inte något proffs i det jag lyssnade på för hur mycket jag än försökte att anteckna så hann man inte, tyvärr. Men fem föreläsningar i ryggraden var det skönt att sätta sig på bussen och åka hemåt. Eller skönt och skönt, rumpan var ganska missnöjd med att behöva sitta mer än den redan gjort. Lärorik dag. Sovit väldigt gott i natt och ville inget hellre än somna om när klockan ringde men upp kom jag och jobbat har jag, en bra dag har det varit med.  Hem och fixade lite mat, idag blev det klyftpotatis, elefant öron och bea sås. Det uppskattades av de andra två. Nu är jag skit slut men ska dra med maken på en frisk promenad, det behöver vi båda då vi har en förmåga att trycka i oss en massa onyttigt ;) fast det inte är helg. Skyller på hösten är mysigt att sitta i soffan med ljus och smaska på något gott :) Ha det gott Kramizar

Inga kommentarer: