21 oktober 2012

Helgen som gått och lite dravel .....



Lite låg i dag vet inte varför men det känns som jag saknar nåt eller någon och jag kan inte säga vad eller vem det är :/ Konstig känsla. Gårdagen var grå och trist, dimman gjorde inte vädret bättre precis. Var i Kalmar hos dottern, handlade lite saker på Ikea som hon ska ha i lägenheten, var en sväng på Maxi med och maken premiär åt på Subway ;) Han har troget vägrat gå dit och äta, troligen bara för att vi säger att det är gott och nyttigare än t.ex. pizza. Men i går fick han ge sig och ja han gillade det ;) Men det tog tid innan han erkände det J Men det bästa var nog att dottern följde med hem :D Så idag har vi myst, gått promenad innan hon fick skoskav :/ hunnit med att sola och ätit god mat. Har även varit på besök i nabben hos bästa A och fikat lite, snackade en del med och det är skönt att ha någon att prata med som man verkligen kan prata med… om ni förstår vad jag menar ;). Nu är kvällen här igen och det betyder jobb i morgon, tidig morgon men tidig hemgång J det gillas ju men sen ska jag på sekretess kurs på kvällen, viktigt men jobbigt att det är på kvällstid och den dagen man slutar tidigt. Men så är det och gå det vill jag eftersom jag tycker det är viktigt att hålla sig uppdaterad vad som gäller när man jobbar med barn och deras familjer.
Mannen har slitit hårt med att få upp plåten idag på utbygget, snart dags för fönstren att komma på plats och sen är det min tur, eller inte jag då men mina lister och foder mm. Har jag tur så blir det gardiner lagom till jul. Julen ja, när vi var på Ikea i går så var julen uppe, var faktiskt mysigt att gå där och titta på alla kulorna, glitter och allt som hör julen till. Köpte papper till julklappar och lappar att skriva på. Köpte även en flaska glögg som jag hört folk prata om och då måste jag ju självklart testa. Finns en äppelglögg med som jag också tänker testa, man vet ju inte annars om man missar nåt ; Återkommer med vad jag tyckte. 

 Den översta har jag och den understa ska jag testa ;)
På lördag är det dags för bio, känns som evigheter sen man var sist och det är verkligen på tiden. Vad vi ska se ? Jo denna
                                                 James Bond SkyFall :) Ser jag fram emot.

Ha det gott nu och var rädda om er, Kramizar :D

Inga kommentarer: