5 oktober 2012

Slut på veckan ....



Veckan har gått, trodde aldrig det i måndags. Men nu när jag ser tillbaks på den så måste jag allt erkänna att den varit bra. Gick upp på heltid i måndags och genast försvann min egen tid, missförstå mig inte jag vill jobba fullt men gillade mina sov morgnar ;) Har hunnit med massor på jobbet och det känns bra men hemma däremot ja det är inte som det ska ;) Men nu är det fredags kväll och luften har liksom gått ur mig. Dottern kom hem och sonen for iväg, sen han fick körkort har vi knappt sett till honom men är glad att han är glad och mår bra. Glad att han har bra kompisar och lever livet J I morgon är det Mönsterås Marknad, då vaknar Mönsterås upp och visar sig på bästa sidan förhoppningsvis i alla fall ;) Har kollat vädret men alla säger ju olika så vet inte riktigt vad man ska tro på men just nu vräker regnet ner och jag myser inomhus. Marknad för mig betyder glädje, vet inte varför igentligen men jag gillar att gå och trängas, titta på allt skit och hoppas man ska hitta nåt förutom kokosbollar ;) Har inga förhoppningar dock men har lite jag ska kolla efter. Sen blir det kalas för hela slanten för bästa B har fyllt år och det ska firas natten lång :D är dock lite nervös …..
Vad har hänt den här veckan då, ja vi har firat Kanelbullens dag och att mumsa bullar är ju inte helt fel. Har köpt ett nytt bord :() så glad för det, negativa är att det försvann en massa pengar. Men ska man ha något så kostar det ju och när det är bra saker så betalar jag gärna J
Dottern kom med en bok som hon tyckte jag skulle läsa, har aldrig hört talas om den men den ska visst vara väldigt populär, Femtio nyanser av honom heter den och är skriven av EL James.

Kort handling:
När litteraturstudenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike vd:n Christian Grey blir hon helt tagen - han är ursnygg, men skrämmande. Övertygad om att hon inte kommer att träffa Grey igen gör hon allt för att glömma honom, tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.
Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser hur mycket hon vill ha Christian, och när han varnar henne för att komma honom nära blir hon bara mer intresserad.Men Christian Grey är ingen vanlig man - stormrik, passionerad och kontrollerande, med mörka hemligheter som döljs bakom den perfekta ytan. Snart upptäcker Ana mer än hon någonsin kunnat ana om sina egna begär, och allt det Grey gömmer för omvärlden ...
Ska bli spännande att läsa, kommer visst två till                                                                                                          
Del två, Femtio nyanser av mörker, ges ut i november tätt följd
 av sista delen, Femtio nyanser av frihet som släpps i januari 2013.
Ha det så gott nu och var rädda om er :D


Inga kommentarer: