25 september 2011

söndagkväll....

Helgen börjar lida mot sitt slut och jag med, trött men på ett bra sätt. Har varit en bra helg, en lugn helg och det har passat mig perfekt. Är inte sjuk längre men trött i kroppen och en liten envis hosta då och då men jag hoppas den försvinner den med.  I fredags hämtade mannen hem vårt nya kakel och det kommer bli så fint när det är på plats :D Vi skulle ha hämtat kylen/frysen med men det hade blivit nåt strul med leveransen så förhoppningsvis kommer de på tisdag, går bra det med. På kvällen skjutsade jag in dottern till Kalmar för lite festande med sina polare och jag drog på ljusparty :D Var hos en av de goa tjejerna från skolan som hade och alla var där förutom M ( saknades väldigt dock ). Var så himla skoj att träffa dem igen, kan inte säga att jag saknar skolan men tjejerna ... MASSOR. Lovat mannen att inte handla nåt men gud så svårt att låta bli :/ det gick helt enkelt inte utan blev en väldigt fin hållare och lite ljus ;) Hem, skit slut men när dottern kom hem strax efter halv ett satt mannen och jag i soffan och halv sov ;) Fattar inte varför sängen fanns ju bara en bit bort. Sonen lanade med en polare på nedervåningen och allt var lugnt. Sov länge på lördagen, så länge så att dottern kom upp och väckte oss vid tio tiden.Såsade runt hela förmiddagen, orkade ingenting typ. Så förbaskat trött men jag tog tag i mina land på framsidan, så nu är de höst fina. Baksidan tar vi en annan helg. Lördagskvällen avslutades kanske med årets sista sommargrillning, massor med mys på altanen och god mat. Sedan blev det kortspel hos grannen, dock trögt från min sida då jag hade en skit värk i svanskotan. Sen kom då söndagen och det var så där lagom skönt att gå upp vid niotiden. Skickade maken till affären och handla frallor :D Sedan ringde syster yster och ville ha sällskap i kantarellskogen. jag tog tillfället i akt och vi fixade kyrkogården samtidigt, så nu är det fint på alla gravarna med :D Kantareller ja, idag hittade vi faktiskt en hel del, däremot tyckte svanskotan att det var skit jobbigt att gå i skogen så jag fick ge upp efter ca två timmar. Var en sväng hos farbror med men han var inte hemma. Hem och lagade lite mat och alla kantarellerna hamnade i såsen, så underbart gott. Nu har luften gått ur mig och jag tänker besöka duschen för att sedan hamna i soffan med resterna av pajerna som är kvar sedan fredagen. Ny jobbar vecka och nya utmaningar, det ser jag fram emot. ha det så gott kramizar

Inga kommentarer: