10 september 2011

Kalmar och sedan Kalmar igen och vem vet det blir kanske en gång till

Lördag och det har varit Kalmar för hela slanten, är så trött på Kalmar men ändå vill jag åka dit hela tiden. Måste vara knäpp ;) Idag fick mannen för sig att vi skulle in och kolla på kylskåp och frys, visst vi åkte och vi hittade och ja det var då inte gratis :/ men ska man ha nytt så kostar det ju. Blev dock lite tveksam, måste man ha två kylar för att få två små frysar? ja tydligen och är vi i stort behov av att ha två kylskåp och två små frysar... nja det är där jag tvekar. istället för två kylskåp och två små frysar under kylskåpen så kanske det skulle räcka med ett, och då kanske det kunde bli ett skafferi där frysen skulle stå ??? många frågetecken och mannen blev sur, jag ändrar mig tydligen hela tiden... ja ja skit samma det blir säkert skit bra i slut änden och känner jag mig rätt så står det snart två kylskåp med två frysar under och inget skafferi ;) det är nämligen jag i ett nötskal. Många ord för en liten mening ;) Sonen passade på att byta sin pircing, har numera en konstig svängd sak i läppen och det var riktigt roligt att se honom äta, det var inte det lättaste tydligen ;) hemsk när man blir så där skadeglad över att det blev som jag sa men nej då lyssna på mamma går ju inte ;) men han är nöjd så då är jag nöjd med :D Hem och ja vi handlade lite innan med på Maxi, min favvo mataffär. Hem och jag började förbereda för middagen då min älskade dotter inser att det inte går någon buss till Kalmar, hon ska in på den sista delen av nollningen, någon middag på Palace så vad gör man, jo man sätter sig i bilen och åker in till Kalmar och lämnar av en glad dotter. hem och lagar underbart god middag (om jag får säga det själv då) Så idag har jag varit i Kalmar två gånger och har på känn att jag får åka en gång till i natt någon gång...så jag måste få säga att jag är lite trött på vägen till Kalmar just nu :D
För ovanlighetens skull är mannen och jag ensamma ikväll, dottern ute och sonen stack precis iväg med kusinerna för lite frisk luft och vad gör vi då ? jo sitter vid varsin dator och surfar ;) Ganska komiskt :D
I morgon är det den 11 September och jag vet exakt vad jag gjorde för 10 år sedan när det första planet åkte in i World Trade Center VET NI ???


Ha det gott och var rädda om er

Inga kommentarer: