11 september 2011

11 September

I dag är det alltså 10 år sedan flygplanen flög in i World Trade center i New York. 10 år låter länge men det känns som i går, tiden går fort märker man nu. 10 år av ens liv har gått i 120 och man kan fundera vad man gjort under dessa 10 år. Det var och är en fruktansvärd handling som skakade om hela världen, man fattade inte vad man såg på tv el så ville man inte förstå. Alla dessa människor, fy fasen att behöva ringa hem och ta farväl till sina nära och kära för att sedan slänga sig ut från ett fönster på 100 våningen. Att sitta på ett plan och veta att man kommer krascha och att någon gör det med vilja....... Mina tårar är slut, jag grät då för 10 år sedan och jag led med de som var där, de som förlorade någon och de som sörjer än idag :/

Idag har vi äntligen fått in vår ved, konstigt att det ska vara så svårt vartenda år att få hem den, det pratats och pratas men inte fasen händer det nåt, jo när man i panik inser att det är bra om veden är hemma innan det blir skit väder. Ja ja nu är den här och det känns bra, förutom i kroppen då ;) Man lär ha träningsvärk i morgon. Hann även med att städa och plocka i ordning både ute och inne. Men att städa nuförtiden är inte som det brukar men man får göra så gott man kan, lite skit i hörnen har inget dött av och lär inte göra det heller. Var och satte blommor på gravarna med idag, blev fint och jag insåg att det snart är dags att köpa ljung och höst städa gravarna inför vintern men inte än. Hann med ett besök hos min Farbror med, alltid lika glad att se en och jag får dåligt samvete varenda gång för att jag åker till han för sällan, men fasen om jag inte ska fixa ett besök till denna vecka :) ska plocka hallon hos han. Ikväll blev det ingen middag här, men äggmacka och oboy går bra det med. Tänkte testa ugnen med så jag bakar en sockerkaka med äpplen i men det tar en evig tid, har varit inne i en timme nu och den är inte färdig, ja ja jag lär mig väl denna ugn med :D
Ha det så gott alla och en stor kram till er denna söndag :D

Inga kommentarer: