30 juni 2008

En vanlig måndag...

Måndag igen då, har sovit skit dåligt inatt, varmt som en bastu. brukar inte lida av värmen men i natt var det hemskt. Klockan var satt på 06.30 men jag var vaken långt innan dess, låg bara och snurrade så till slut gav jag upp, blev en lång frukost istället. Har jobbat idag, så kul alltså, saknar barnen väldigt mycket kan jag säga och det tråkiga är att nu är det nästan bara nya barn, eller tråkigt är det inte för de är så goa. Men jag saknar mina små pluttisar som inte är små längre. Tiden går väldigt snabbt märker jag när en 20 åring kommer fram och frågar om jag varit hans dagis fröken, hmm ja det stämmer ju, kul att se dig. Hjälp det var inte länge sedan man bytte blöjor på dem och nu skolar man in deras barn. Ja det är en bra utveckling men vad gammal jag måste ha blivit. :D Det är skönt att få komma ut och arbeta när man har läst,det är svårt att genomföra allt på golvet men det låter väldigt fint i böckerna. Fick pappren på nästa delkurs idag, matte och svenska, låter kul...bara jag nu har någon användniga av den men det är ju klart jag har, tänker knäppt man har väl alltid användning av nya synvinklar och nya saker lär man sig varje dag så det ska bli intressant. Min älskling var och besiktade bilen idag när jag jobbade, snacka om att jag var nervös. ville inte att han skulle köra men det hade gått bra, sonen var med och skötte den ena backspegeln, bilen gick igenom och det var skönt det. Sedan handlade de två lite och när jag kom hem kl 16.40 stod middagen på bordet, blev faktiskt snopen hade inte bett att de skulle göra det men glad blev jag ändå, gillar att bli överraskad. Han hade gjort köttfäslimpa med mos och sonen hade hjälp till, imponerande. jag tog disken men det gjorde inget ska fixa lite jordgubbar med lite grädde till sen när vi ska titta på tv om det nu är något att se där. Är inget vidare utbud just nu tycker jag men det är inte ofta jag sitter där längre, sitter mycket vid datorn istället. Men igår såg jag fotbollen, det var spännande och jag var med hela tiden Spanien spelade kanon bra, blev imponerad. Gillar inte fotboll egentligen men har faktiskt följt det en hel del. Spanien förtjänade att vinna tycker jag iallafall. Tjingeling på er ;)

Inga kommentarer: