9 juni 2008

En dröm :D

Ja då ska jag försöka sammanfatta tre härliga dagar, Resan skulle börja i Kalmar kl 09.08 på fredags morgonen, vi var i god tid (tyckte vi)Men väl där får vi reda på att det är byggarbete på spåret mellan Emmaboda och kalmar och därför är det bussar insatta, info har stått i tidningen VAAA?? har då inte sett någonting om detta, bussen missade vi med ca 15 minuter, trodde jag skulle explodera saken blev inte bättre av att tjejen som informerade oss var snorkig till tusen och tyckte att det var vårat fel som inte kollade innan. Ja det blev att sitta där till kl 11 istället och ta en buss då, våra platser på tåget var borta och det blev ganska så jobbigt att åka, visste inte var vi skulle sitta eller om vi fick sitta överhuvudtaget, väl på tåget i Emmaboda löste det sig ganska bra vi fick platser men det var ovist hela tiden. Sen kom vi till Alvesta, där var tåget 30 min försenat okej, väntade igen...:( På det nya tåget inga sittplatser fanns men den tåg värden var helt suverän, han räddade hela resan. Ja trodde vi nu var det fritt fram mot Stockholm nä då går loket sönder, blir stående i Norrköping i nästan en timme :( ganska så trötta på tåg just då. Vi anländer till Stockholms central kl 18.00 vi skulle varit framme kl 13.30. Till Hotellet det var faktiskt ganska så okej inga fönster men det gick, fixade till oss lite ut på stan, tog djurgårds färjan över till gröna lund, åt en härlig middag (DYR) Och när vi satt där kom värsta karavanen med hästar och poliser och poff så kom kunga paret och flickorna, okej tyckte vi, fotade lite och skrattade varit i S-holm i ca 2 tim och redan sett kungen. In på grönan och åkte lite men det gav inte så mycket som vi trodde det skulle, vi åkte hem istället och slocknade på hotellet, jobbig dag.
Lördag då, vaknade ca 8.30 åt en härlig frukost, sen ut på stan gick från hotellet ner till gamla stan och sen vidare var kanonväder och massor att titta på, S shoppade och jag tittade ( som vanligt)åt mera god mat och vi fuskade även med en bamse glass. hem till hotellet runt 16 tiden duschade och fixade till oss, vid ca 18.00 börjar vi gå mot Globen det tog ca 20 minuter och det var fin utsikt, massor av folk mötte oss och det var lång kö när vi skulle in men det gick snabbt ändå, våra platser var faktiskt bra förutom att vi hade en pelare framför bildskärmen men det gick ändå, Calasia började det var faktiskt ett bra band, har hört dem lite grann bara men det var en bra öppning som de gjorde sen sen kom hon kvinnan med den underbara rösten Celine dion, otroligt hon låter precis som på skivorna, vilken röst, jag skulle kunna berömma henne hur länge som helst men. Showen var kanon bra blandning och bra dansare, ja allt var kanon. Jag lägger ut bilder från konseren mm på bilddagboken. Tyvärr så gick tiden så fort och alla väntade vi på titel låten från Titanic men den kom ju aldrig hon kom in två gånger och sjöng den inte då blev jag lite nervös, publiken stod upp och klappade och stampade och skrek, ganska mäktigt när nästan 14 000 personer gör det samtidigt och då släcks allt ner igen och filmen kommer upp på skärmen ja jag rös vilken låt jag har filmat den men ljudet är inte det bästa ska försöka lägga ut den här om jag kan. Ja det var så mäktigt, jag nästan grät skäms inte för att säga det man måste ha varit där för att förstå, vilken känsla. Här kan vi snacka om artist med stort H. Hon blev nedskriven i tidningen men jag kan inte hålla med honom för konseren var kanon, värd varenda öre. Vi gick hem skönt, vinden svalkade och det var massor av party folk ute, medborgar platsen har visst blivit något slags inne ställe, massor med folk men vi var skit slut så vi gick och la oss, ja jag vet man gör inte så när man är i storstaden men jag orkade inte och inte S heller så det blev sängen.
Söndag då, ja vi sov till 8.30 åt igen, känns som om vi har ätit hela tiden men det har vi inte :)Duschade och så sen iväg mot tåget med en viss bävan, skulle det vara samma strul denna dag med men allt gick som på räls :D vi stannade i Blomstermåla, ca 20 min försenade, det är okej för mig.Hem det var så skönt att komma hem krama om min kära man och katten, sonen med förstås :)