28 juni 2008

Helg kul :)

Vänner, har man några såna när man är vuxen? man umgås och man har trevligt men kan man säga att man är vänner eller bästisar? Kommer ni ihåg era bästisar från barndomen? Jag har en hel del namn i huvudet som jag kan se framför mig men som jag idag inte har en aning om var de finns eller gör. Är vänner något som är slit och släng eller när vet man att det är riktig vänskap? jag har en hel del vänner, vissa umgås jag väldigt intensivt med men några lite då och då, sedan finns det dem som man träffar och önskar att man såg lite oftare men av någon anledning blir det inte så. Ibland kan jag sakna en riktig vän som man kan berätta allt för och som man vet att det stannar hos och jag har sådana vänner men ändå känns det som om jag inte har det. Nu blev det snurrigt märker det själv men det jag menar är, när man är vuxen har man inte samma "vänner" som man hade i barndomen eller i tonårstiden, det är en annan slags vänskap som det inte är fel på alls utan något dyrbart som man ska vara väldigt rädd om. Har funderat en hel del på detta en längre tid och kommit underfull med att de vänner man har är där och ibland mer och ibland mindre men oftast finns de där och ställer upp om det gäller. En kompis som alltid finns med är mina systrar, vi umgås inte ofta men samtidigt så vet jag att de alltid finns där och ställer upp om jag skulle behöva och jag hoppas att de vet att jag alltid ställer upp för dem i alla väder. Man har sällan tid eller ork i vardagen att vara för social och när man är ledig så är det väldigt mycket att göra ändå men det känns ändå bra att veta att vännerna finns där.
Köket nu då, ja inte har det hänt något speciellt, vi var på banken och vi får låna men räntorna är inga vidare just nu och det är ju inte min kära make heller för tillfället, han har ont så det ligger lite på lågt just nu men det kommer att ske men kanske lite senare bara :) Har haft en trevlig helg så här långt, igår kväll hade vi vänner över på lite spel och fika, satt på altan till kl 32.30 sen gick en del hem och de andra fixade jag omelett till sen satt vi i köket och pratade till kl var halv ett, sen stupade de vi i säng, men kul hade vi :D. i kväll ska vi till ett annat par och äta wok och spela spel, ska bli kul det med, dottern jobbar till 20.00 men henne hämtar jag och sen tillbaks, gillar att ha folk omkring mig och bara sitta och ta det lugnt. Tjingelingen :D

Inga kommentarer: