19 juni 2008

Glad Midsommar på er ;)

Nu var det dags igen då, den somrigaste av alla fester, midsommar. Kan man hoppas på lite sol i år då tack, förra var bedrövlig, regn och blåst. Ska ut till ett par kompisar med pool och sol däck och då vill man gärna kunna sola och bada men det löser sig nog ändå. Vi är många 10 vuxna och lika många ungdomar för barn har vi inga längre, hjälp, de har växt upp. Vi har knytis och sen grillar vi på kvällen,jag ska ha med prinskorv och tzatsiki mumma. Vi brukar sjunga karioke och bara ha skoj och vara sig själv det tycker jag är så skönt, man slipper sitta och göra sig till en hel kväll man är bland vänner och man mår bra. Det hoppas jag att alla ni där ute med kommer att ha, skoj alltså. Nu ett varnande finger då som mamma mår jag dåligt av att se alla ungdomar driva omkring fulla, vem vet vad som händer med dem när de slocknar i en buske, vem som tänker det spelar ingen roll om jag spänner på henne hon minns det ändå inte i morgon. Så nu uppmanar jag er där ute gamla som unga, ta hand om varandra, lämna ingen åt sitt öde hur fulla och jobbiga de än är för de är helt utlämnade åt ödet när de blir ensamma och INGEN förtjänar det. Till alla föräldrar kolla upp vart era barn/ungdomar ska och vem de är med, sen vet jag själv att lura föräldrar är det största och viktigaste denna helg man vill vara fri och göra vad man vill, ja jag har själv varit där så av erfarenhet säger jag det TA HAND OM VARANDRA. Var en sväng i Kalmar idag med sonen, nya skor skulle inhandlas, brukar vara skit jobbigt för inget duger eller passar eller så är det för dyrt. Men ta mig tusan ungen gick raka vägen in på Team sportia och hittade sig ett par addidas på rea och de passade perfekt, ca 20 minuter och det var klart ganska chockad var jag allt, blev en huvtröja med men den var dyr fy fasen men såna priser är det idag och då för man väl köpa det ändå men inget kul vara det. Men han blev snygg :)Nu ska jag då förbereda lite för imon sen laga lite mat till mina älsklingar. Tänk nu på varandra och drick måttligt man kan faktiskt ha kul ändå ;) Ha en bra midsommar det ska jag ha. Bay :D

Inga kommentarer: