25 juni 2008

Sentimentala minnen :)

Sitter här och blir lite sentimental, tänk vad många minnen man har till olika filmer, minnen som påminner en om olika situationer, vissa positiva men även negativa. Vem minns inte låten man hånglade till med killen som man trodde skulle vara livet ut, eller filmen som på ett konstigt sätt fastnade på ens hjärna och man kunde se den hur många gånger som helst, jag har många såna men bara en del är så där väldigt speciella. En är Streets of fire, en ganska b film egentligen men gud vad snygga de var och musiken ska man inte tala om, kanon bra. I dag ler man lite och minns med glädje dessa stunder, har haft turen att få tag på både filmen och film musiken till denna film och än idag blir jag glad när jag hör låten den där låten som var så speciell. Andra filmer som betytt mycket är TOP GUN, kan man snacka om snygging nr 1, man var så kär i denna Tom Cruse men idag är jag glad att det bara var en förälskelse, han verkar inte ha mycket innanför pann benet,inte för att jag hade en chans men titta kan man ju alltid göra, men snygg var han då. Sen är det då den film som jag nog har sett mest av alla Dirty Dancing, tänk vad man vill dansa med dessa killar, så sexigt och så mycket sexappeal får man nog leta efter, minns att plötsligt ville man att killarna skulle våga dansa med en på ett mer sexigt sätt men det ville de ju inte. Ja dessa tre filmer har varit speciella för mig och än idag ser jag dem gärna och ler åt mina minnen. Gillar att se på film, gärna på bio. Gillar känslan att glida ner i en skön stol med popcorn i en bunke och bli underhållen. Ser så många filmer som jag kan. Gillar filmer som sagan om ringen, Harry potter,ja gärna mystik och konstiga varelser. Annars är jag då en deckar nörd, älskar Mord i Midsommer har alla på dvd och kan se dem hur många gånger som helst vet ej varför för det händer inte så mycket som min dotter ofta påpekar för mig, men smaken är som baken, delad. Min älskling går här hemma och mår inte så bra, han har ont och är stel, sitter mest och ser på tv. Hoppas snart att det ska bli en liten vändning så han får tillbaks lite av sitt vanliga jag men samtidigt förstår jag honom, kan inte vara så roligt att ha råkat ut för detta även om det var en ren olycks händelse. Fotboll ikväll då, Tyskland - Turkiet, vet faktiskt inte hur Turkiet spelar men vad jag har läst verkar Tyskland vara det starkaste laget, får se om jag tittar ser framemot Ryssland jag tror att de tar hem hela skiten och de är duktiga. Tjingeling ;)

Inga kommentarer: