17 juni 2008

Sorry :)

Får be om ursäkt är ett tag sen jag var här men har haft ord torka. Dagarna går väldigt fort framåt just nu och jag får ingenting gjort känns det som, ganska så stressande känsla. jag började röja ur ett skåp i köket men gud vad saker jag har kommer ta en evighet att rensa ur det, men det är väl bara att ta fram en svart sopsäck och slänga allt för det är mest skit har jag kommit fram till. Vi ska till banken den 26/6 så håll tummen att vi får låna :)
Har gått på små moln sen vi var i Stockholm det var så skönt att komma hemifrån och bara få uppleva en massa saker, önskar att man kunde åka flera gånger per år men då blev det kanske tråkigt, nä tror inte det :) älskar att resa så just nu önskar jag att vi vann lite pengar så att vi bara kunde sticka, men en dag gör vi det. Var på högskolan idag och pratade igen om min framtid där, blir troligtvis så att jag läser matte/svenska till hösten även om jag hoppar på förskolelinjen istället. Har lite att göra för att vara helt godkänd men jag ska klara det för jag vill verkligen det här och jag hatar att ge upp så det får gå på envisheten. När jag ändå var inne i kalmar så kollade jag runt lite, mycket rea just nu. Jag hittade faktiskt ett par skor, lite nostalgi hade ett par liknande på 80 talet. verkar som om allt kommer tillbaks på ett eller annat sätt, Fick dem för halva priset 299 kr. Känns bra förutom på fötterna där jag snart får skoskav men det e jag van vid.Hade nog hittat flera saker men det räckte inte min plånbok till för så jag handlade lite mat på maxi sen hem. Har åskat och blixtrat idag med är så tråkigt för jag vill till stranden och bada och sola men inte i detta väder, men jag lovar att när jag börjar jobba då skiner solen. Ska jobba v 28.30 på förskola och 32-33 på fritids. Ska bli roligt för jag älskar att vara på golvet med barnen, saknar det väldigt mycket nu när jag pluggar. Blev så arg när jag läste Aftonbladet idag om en lärare som lämnat kvar en elev pga ett urartat vatten krig, pojken fick gå och lifta hem, 5 mil. Vilken människa lämnar ett barn så? Visserligen kan man bli totalt rasande men aldrig lämnar man ett barn och åker hade jag varit chauffören så hade jag vägrat köra. Man kan undra vad vissa lärare har i huvudet. Barnens säkerhet är det viktigaste. Sitter och fixar till min hemtenta som jag tyvärr fixar tillbaks, men det är bara små saker. Men man kan undra hur man granskar sitt egna arbete egentligen när man får tillbaka det och det är små fel överallt. Löjliga fel som stor bokstav och punkt, ja jag säger då det måste skärpa mig. Men den är snart fixad och tillbaks sen hoppas jag på ett G. Nu ska jag ut och rasta familjen på en lång promenad, solen skiner och det är kanon väder kunde varit det hela dan tycker jag. Lovar att skriva ofta igen, ska bättra mig. :D

Inga kommentarer: