22 juni 2008

En ensam tanke

En tanke, vad är det egentligen? Den kan gör mycket för en person den kan skapa glädje den kan skapa smärta. Det ryms många tankar i minnet på en kort stund och ibland är den ena värre än den andra, tanken kan skada ens själ så det gör otroligt ont, tårar, smärta och djup ångest. Den kan skapa glädje, lyckorus och kärlek men även tårar. I mitt huvud har det funnits många tankar det sista dygnet, många tankar fulla av smärta och ångest och tårar men tårarna kommer inte ut vet ej varför men de sitter i bröstet och värker, väldigt jobbigt. Jag vet att han kommer att bli bra känner det på mig men samtidigt finns där ett tvivel en tanke som säger annorlunda. Ur jobbigt det här känns som om jag ligger naken på ett golv och försöker resa mig men det är omöjligt, jag bara ligger där och jag fryser, fryser så mycket. Men sen vet jag att det slutar och jag mår bättre, vet att det inte hjälper att ligga där utan det bästa är att möta det stående, släppa ut tårarna och bara vråla men det går inte än önskar att det gjorde det men nej inte just nu. Någon slog mig i huvudet i natt och jag fick sova, sova stenhårt har inte vänt mig i sängen en enda gång. Låg precis som jag la mig i går när jag vaknade i morse, hoppas jag får sova lika hårt i natt utan tankar, utan smärta men gärna lite tårar. :´/. Men vet att tårarna kommer inte än, tanken har inte släppt taget om mig än så jag kommer att få vänta ett tag till. Om jag orkar det vet jag inte men jag hoppas det för jag vill inte hamna på golvet frysande utan jag vill stå rak och möta det istället och det gör jag med fast en annan dag.

Inga kommentarer: