1 juli 2008

Solat då ;)

Min älskade sol, idag skiner den så härligt, har legat och solat på altan i en timme men sen fick jag ge upp måste ta mig till en strand så jag kan svalka ner mig emellanåt. Har varit hos veterinären med smirre idag, han fick vaccin mot kattpest, så duktig så fräste bara lite och blängde surt på veterinären. Sonen höll på att släppa honom fick någon dum ide att han säkert ville ur buren och självklart ville han ju det men en katt som inte vill vara i famnen är svår att hålla och precis när jag kom ut så stack han men jag har pli på min katt :) sa bara stanna och katten gjorde det, vet inte vem som blev mest snopen jag eller sonen, ja skönt när han var inlåst igen och vi kunde åka hem med en gnällande katt. Då var jag glad att vi slapp åka från Läckeby.Himla smidigt nu när det ligger ett ställe så nära så man slipper åka ändå till Läckeby, stället är fint ganska imponerad av ett gammalt gardin ställe. Vi har faktiskt hunnit med en sväng till kalmar idag med, skriver allt i fel ordning bara så jag alltså, jag vänder alltid på allt. I Kalmar var det väldigt varmt och självklart så funkar inte ac heller så det var hot i bilen kan jag säga. Sonen fixade ny stav till sin pircing och sen storhandlade vi för vinst pengarna, blev en hel del. Ska spela på söndag igen men risken är väl väldigt liten att man vinner igen.Hade gärna gått en sväng i stan men älsklingen ville eller orkade inte gå så det blev raka vägen hem igen. Hängde ut en tvätt och den var torr efter 1 tim typ, så skulle det alltid vara. Får verkligen hoppas nu att solen stannar över helgen så man kan grilla och sitta ute har saknat det nu med allt regn. Nä ska laga lite mat i värmen, vet ej om jag vill ha nåt men de andra vill så..tjingeling på er ;)

Inga kommentarer: