20 november 2012

varmt, kallt och lite grått....



Vill ha sol och värme eller åtminstone lite ljus :) Gillar hösten för alla vackra färger och den höga kalla luften men nu… nu är allt grått och mörkt brunt :/ Allt har dött och det känns som om man borde gå i ide och vakna upp i slutet av April typ. Vet att det är så här fram till advent och alla ljusstakarna kommer fram och sprider ljus och glädje. Julen ja, dags att börja planera lite så första julklappen är fixad J känns bra, nu är det bara ett ex antal kvar… Får bli ett senare problem. Fick höra en gammal goding på Youtube i dag och genast för tankarna minst 25 år tillbaks nä mera om jag ska vara ärlig ;) det go 80- talet med all dess glans. Mycket musik finns i mitt huvud och jag uppdaterar ständigt men så ibland kommer det en sång som får en att stanna upp och minnas så blev det i kväll och det här var låten som fångade mig :D
  


Tycker den är så bra, inte min vanliga musiksmak ;) men det är det bästa med musiken, man älskar den man vill, ingen kan säga till en att lyssna på nåt om man inte vill :) jag är nog en liten allätare när det gäller musik och jag måste erkänna att en dag utan musik skulle göra mig ledsen. När vi ändå är inne på gamla godingar så hittade jag ju en till när jag satt och lyssnade, denna låt har  så många härliga minnen till, från ett dansställe som jag var på i min vilda ungdom ;)


Nu ska jag fortsätta min färd genom musikvärlden på nätet :) 
Ha det så gott :D kramizar

Inga kommentarer: