24 november 2012

Lördagen den 24 November 2012



Vaknade i ett tomt hus idag eller helt tomt var det ju inte ;) jag och katten var ju där. Sovit bra med en värmedyna vid sidan. Lång frukost och hade det så mysigt så. Tog tag i tvätten och det som skulle strykas, skönt nu när det är gjort men otroligt tråkigt när man gör det. Lunchade på en underbart god omelett (om jag får säga det själv ;) Sen tänkte jag fixa gravarna och det gjorde jag med fast innan hann jag att åka förbi Blomstermålas danspalats och kika in på loppisen, som precis var slut ;) Dålig tajming med andra ord. Men fick en trevlig pratstund med ett par goa tjejer. Måste berätta lite om dem, det är så här att min systers dotter C har en katt som någon har misshandlat och nu behöver den en operation, de säljer och tillverkar saker för att få in pengar till denna operation, beundransvärt måste jag säga. Målet är snart nått och den lilla kissen får sin operation, fram för flera sådana drivande bra människor som bryr sig om djur. Den som hoppade på lilla kissens huvud skulle få något annat  :/ Hem och kliver in och blir mött av min egna lilla tiger och efter lite kel så ville han gå ut så nu sitter jag här alldeles ensam ;) nä ingen fara med mig, jag överlever allt. Ganska skönt med tystnaden i huset känns som vi alla vilar….
Nu blir det soffhäng en stund, ska se veckans Revenge, delar med mig lite av fotona som togs på min lilla runda. Ha det så gott och var rädda om er, Kramizar :D





 

Inga kommentarer: