18 november 2012

Höst städning...




Efter en jobbig natt med värk i örat så förstår jag barnen när de gnäller, man blir gnällig av värk. Men har chokat mig själv genom att gå ut i trädgården och höststädat, vet faktiskt inte vem som är mest förvånad jag eller trädgården ;) Gillar trädgårdar, de ska vara fulla med blomstrande blommor, inget ogräs och en grön gräsmatta. Nu ser det dock inte ut så i min trädgård då jag inte är så förtjust i att ta hand om den tyvärr. Några gröna fingrar har jag inte så alltså inga blommande blommor. Denna årstid tänker jag dock på hur jag skulle vilja ha det och har fått mannen att gå med på vissa förändringar… vi kommer lägga igen landet på framsidan, ta upp busken vid garaget och flytta den till framsidan, bort med alla rosorna (de är lika gamla som huset så de har gjort sitt) sen tänker jag koncentrera mig på de TVÅ land jag har kvar och kanske så blommar det i dem nästa år :D Idag är det lugnt i mitt hus, inga måsten utan bara sånt som faller mig i smaken just för tillfället, titta lite på tv och fixa lite lasagne till mat senare, tvätta lite och fortsätta att läsa min bok. Detta är min söndag, hoppas eran blir lika bra.
Var rädda om er :)





                                     Så här skulle min trädgård se ut, om någon annan skötte den ;)

Inga kommentarer: