23 november 2012

Fredag, mys, mat, ensamhet, önskningar och godis...



Fredag, underbara fredag. Tycker om fredagar det är bästa dagen på veckan man är trött och slut och vet att man får sova länge på lördagen, det känns fint det. Ikväll testade vi lite nya saker i köket, inget storslaget men det blev tacos kyckling till tacosen istället för färs och kan säga att det var riktigt gott. Så nu är man så där lyckligt mätt i magen och allmänt slö, det gillas. Ikväll drar maken till Tyskland och jag ska sova ensam i sängen, med ont like :/ Men en natt klarar jag säkert, har ju sonen och min vilda katt så inte går det någon nöd på mig inte;) Lär sova som en stock och länge imorgon ( om katten vill förstås) det tråkiga är väl att jag vaknar tidigt och skit pigg bara för att jag får sova.  Slutade tidigt idag och det innebär städning, inget roligt när solen sken utanför och kameran skrek efter mig men ibland måste man (konstigt nog) göra de tråkiga sakerna först för att sedan få göra de roliga, så i morgon planerar jag in sol och en lång promenad, kanske en tripp någonstans och fotning där mm tål att tänkas på. Kanske ska be om sällskap så jag inte kommer vilse ;) Har ett otroligt dåligt lokalsinne (rodnar) önskar att det inte var så utan man kunde köra rätt ut i skogen och bara gå och sedan hitta tillbaka men inte jag inte….
I skåpet ligger påsen som jag köpte förra veckan på karamellan i Nabben, världens godaste godis om jag får säga min smak och nu vill den gärna ätas upp men jag är för mätt så nu har min mage och jag en konflikthantering att reda ut så jag önskar er en trevlig fredag och var rädda om er :D

Gustafors är en gammal bruksmiljö vid Helgeå. Väster om ån huserade Gåarydstrollen i storskogen. En piga gick vilse i skogen och födde ett barn, som var misstänkt likt ett troll.

Hittade denna bild och faktiskt skulle jag vilja åka dit och fota verkar vara en mysig plats, eller vad säger ni? Undrar var Helgeå ligger ???

Inga kommentarer: