12 november 2012

Pigg och glad med en täppt näsa.....



Måndag morgon :D Pigg och glad med en täppt näsa. Solen har ”skinit” ;) och det gör dunder för humöret. Blev hämtad av dottern efter jobbet och vi åkte in till Kalmar, jag lämnade av dottern i lägenheten och själv tog jag mig en promenad in till stan. Första anhalten var hos J på Black Diamond Tattoo Kalmar. Lite prat och sedan var det klart, känns bra. Nu väntar jag in resultatet och sedan får jag bestämma mig efter det. Sedan fortsatte jag att gå igenom affär efter affär, ögonen letade och letade, fann massor men plånboken höll inte med så till slut blev det en kofta som jag behövt ett bra tag, nöjd :). Promenad tillbaks och hämta bilen sedan ett kort stop på Maxi, dyrt att handla nu för tiden :/ En påse och tre hundra kronor fattigare… men men mat behöver man ju och kycklingen var faktiskt billig ;) Hem, sjöng högt till gamla goda låtar från förr, AC/DC, Journey; Pink Floyd mm när jag kom hem lagade mannen mat :0 Det hade jag inte bett om så det var en rolig överraskning, gott blev det med. Mos och korv i ugnen. Nu är jag mätt och belåten, disken avklarad och två matlådor, nöjd :) Nu blir det kväller framför dum burken, inget att se dock så man hoppar väl bland kanalerna …

Ha det gott J

Inga kommentarer: