28 mars 2012

En helt vanlig onsdag ......

En helt vanlig onsdag och jag vaknade tidigt, öppnade på jobbet. Idag var i allafall fåglarna vakna när jag gick ;) det var så tyst och konstigt i måndags men de har väl inte ställt om till sommartiden än ;) Dagarna går och våren närmar sig med stormsteg, soligt och härligt och så en del blåst med. har man tur så kommer det en snöskur blandat med hagel och ev lite åska. precis som det ska vara i typ April :) Men det går i allafall åt rätt håll och det känns bra. Börjat gå med stegräknare och det är ett problem, jag går som bara den och benen är stumma och irriterade på mig men det är så härligt. Tänkte testa på att springa om en månad ungefär så får vi se om det håller det där dumma knät. Idag har syster yster varit här och jag har varit hårfrisörska, färgat inte klippt. hon är numera blackig ;) nä det blev ganska bra faktiskt, blev svart underhår och rött över :) Hon var nöjd och inte ska väl jag då klaga :D
För ett tag sedan fick jag ett erbjudande om att testa ett kaffe

Rtt gott kaffe som familjen har testat ett tag nu och som jag varmt kan rekommendera. Det har en fyllig smak och det bästa är att man kan ha med sig det i en praktisk burk och sedan bara ha varmt vatten. Så testa detta, vi kommer fortsätta att dricka det och jag hoppas att någon av mina läsare testar det. Skriv gärna en rad vad ni tyckte eller inte tyckte ;).

Pratade med dottern förut och hon har så skoj där uppe i storstaden, hon har klarat av två sittningar och det är en kvar. E som gör sitt slutprov är duktig och kunnig så det blir inga problem för henne att klara av detta slutprov :) Själv har det hänt lite med våran storstadsresa, ingen stans att bo så nu får det bli hotell, ja jag vet billigt och bra :/ Men vad gör man är för bekväm att sova i bilen ( el för gammal ;) Och man kan ju inte bara stövla in hos någon och tigga sovplatser heller. Men hotell är väl aldrig fel, inte frukostarna i allafall ;) Vi får väl se var vi hamnar. Nu har snart lasagnen lagt sig till rätta i magen och då blir det en promenad,fast det blåser en hel del men en liten blir det allt ändå:) Ha det så gott :)

Inga kommentarer: