6 mars 2012

Fobier... el är man bara löjlig ?

Jag som alla andra har en del fobier. En del är ganska små och obetydliga men en del är riktigt jobbiga. En av de största är att gå till frissan... hatar det verkligen. Förra veckan hade jag tid och det behövdes verkligen men hu vad jag led. Själva besöket är inte jobbigt min frisör är kanon bra och klipper precis så mycket som jag ber ( även om det behövs mer ;) Men det där när saxen når själva håret och jag ser det singla ner på golvet. Det gör ont i hela mig och ger mig sjukt mycket ångest. Denna gång blev det "bara" ca 5 cm men jag tycker allt är borta :/. Egentligen är jag väldigt löjlig för det växer ju faktiskt ut igen, syns väldigt väl nu när de goa ( not) gråa håren kommer. Men nu är det gjort och förhoppningsvis är det inte dags igen förren om ett år ca ;) Har även ändrat lite på färgen, från att varit väldigt mörk länge nu så i går var jag hos frissan igen ( måndag) och la i rött på överhåret. Konstigt nog gick det bra och jag är nöjd. Det syns inte speciellt mycket för det är svårt att få en annan färg på så mörkt hår men det kommer att synas :) Nu ska jag slappa lite i soffan och fundera över alla fobier ;) Ha det så gott. Kramizar

Inga kommentarer: