8 februari 2015

Lugn och skön söndag

Vaknade tidigt av mig själv idag men låg kvar ändå. Behövde ju inte gå upp så varför göra det. älskar söndagar, dagen då man ska ta det lugnt, man kan sitta vid tv hela dagen om man vill. Önskar jag kunde det dock, är nog lite för rastlös för det. Men efter frukosten kände jag mig så pigg så jag åkte till gymmet och svettades i en timme, kändes skönt. körde lite intervaller och kan inte neka till att jag blev glad när jag orkade. Blev lite rädd efter dotterns flytt och svullnaden i knät, rädd för att bli sjukskriven igen, rädd för smärtan och maktlösheten man får när man inser att det är kört, kommer inte kunna springa. men efter en veckas vila och lätt arbete på bandet kändes det bra och då kör jag igen. Men  jag lyssnar på mitt knä, skulle aldrig äventyra det, då får jag bita i det sura äpplet och sluta springa för jag måste ha ett fungerande knä.
Vad det har blåst i natt, vaknade vid fyra att snöskyffeln som står på trappan for iväg med dunder och brak, trodde den stod stadigt där men icke. Men solen skiner och bara det gör ju dagen bättre :)
Nu blir det lite Orphan Black sen dags att börja planera för middagen :)

Ha en skön söndag, kramizar

Inga kommentarer: