29 juni 2011

Idag är det en bra dag :)

Idag blev det en tur till Kalmar, ingen planerad men en bra sådan. har träffat min matte lärare R och han ställer upp och hjälper mig och 3 till över sommaren. otroligt snäll om jag får säga det. Vi gick igenom min tenta sen marsa och idag kunde jag alla svaren :/ typiskt eller hur!!! Men han är så otroligt rolig för han skämtar om ens misstag hela tiden och få en att lova att jag ska bli matte lärare, HA HA HA största skämtet idag, jag lära ut matte till en klass stackars barn nej tack inte jag inte. jag håller mig till att ställa bilar på rad, räkna makaroner, lägga saker under stolar, hitta största och minst osv mer min nivå ;) Men just nu känns det ganska så bra, fick även låna en hel drös med böcker som vi ska läsa, ( Boring) men jag ska läsa dem och jag ska jämföra med kompendiet och jag ska kämpa, för jag vill det här så mycket så det gör ont i mig :(. Tog en snabb runda på baronen men hittade inget, provade lite men inget föll mig i smaken och inte plånboken heller för den delen. Bättre att spara pengarna till Göteborg och shoppa lite där istället :) Hämtade upp sonen som kört och sedan blev det en sväng ut till Modehuset el Stadium och köpte badbrallor till han, han även in en sväng på Media Market och kollade in lite objektiv. Sjukt sugen på att köpa ett nu så jag hinner att lära mig innan Italien, vill...VIll men undrar samtidigt vilken sten jag ska hitta pengar under ??? :/ Hem och fixade lite mat, grillade en enkel korv med potatissallad, sallad och Tzatsiki, nu luktar man gott må ni tro ;) Men det får omgivningen ta för jag bara älskar vitlök. Om en stund är det dags för en promenad, blir nog Nynäs idag med, underbart att gå där och kolla ut över sjön. Spelade ju in Morden i Midsomer i går tänkte titta ikväll ihop med en skål jordgubbar och vaniljglass, har faktiskt points kvar till det så varför inte unna sig lite då ;)

Ha det gott i värmen och passa på att njut, ser ut att bli sämre till helgen när man är ledig :/ bara att gilla läget

Inga kommentarer: