28 juni 2011

Fridfullt ......

Härligt väder, älskar att behöva arbeta när man helst vill ligga på stranden och steka, men snart har även den här skrivaren semester och jag ska njuta så mycket :D. Vinkade av dottern med kompis idag, de åkte till Öland för en dag på badet i Köpingsvik :/ Jag var inte avvis jag lovar nä jag gick så glatt till jobbet och alla härliga ungar ( ni hör inte IRONIN hoppas jag ;) Nä slut på gnället. Efter maten idag åkte jag ner till Ålem för att vattna på gravarna, så underbart fridfullt det är på en kyrkogård när man stannar upp och bara lyssnar.Stod en lång stund och bara lyssnade på humlor som surrade, var säkert flera tusen. Mamma/pappa, Farmor/farfar, Mormor/morfar alla finns de där (eller inte) kändes som jag kunde satt mig där och bara suttit, jag blev alldeles lugn. När mamma dog famlade jag väldigt länge innan jag kände mig stark att stå rakt upp, den våren och sommaren satt jag i timmar på Kyrkogården och pratade med henne, grät och skällde. Tyckte hon svek mig så fruktansvärt den dagen då hon bara lämnade allt, jag kunde fått säga farväl åtminstone :/ Dessa timmar fick mig att acceptera att hon var borta, jag han även förlåta henne för att ha lämnat mig och nu är det bara fridfullt att besöka henne och även de andra. Han med ett besök hos min farbror med, alltid lika kul att se han :) Så nu sitter jag här vid datorn och äter jordgubbar och vindruvor ;) ska igentligen betala räkningar men skulle hellre slippa för det känns som att pengarna skulle behövas till betydligt roligare saker men nej då bara betala och se glad ut och hoppas det finns mat på bordet även nästa månad :) Hoppas ni alla mår bra i solen och verkligen passar på och njuter, det gör jag tillsammans med alla goa ungar på jobbet.


Kramizar till er :D

Inga kommentarer: