28 februari 2011

Måndag, resa, mord och andra saker.........

 Måndag morgon (el förmiddag) och jag känner mig pigg. har varit en bra helg på många vis, har hunnit med saker som jag trodde skulle ta lång tid :) Kan säga att hela taket el det fattas 4 bräder så är taket klart i vardagsrummet :) lister mm är självklar kvar men det tar man väl sista tror jag (skit kass på vad som ska göras) maken han har slitet och ja vi andra med och vi klarade det, första steget är taget nu fortsätter vi i sakta takt mot köket. Han med att fira C med som blev hela 22 år, otroligt vad tiden går, hon fick mig att bryta mitt löfte till mig själv :/ hon bjöd på semlor :) och den var sååå god ;)
Idag eller precis nu har jag bokat vår resa :D så underbart jag gjorde det, för första gången i mitt liv fullföljer jag en dröm och jag ser verkligen fram emot denna resa. Vi ska till Italien dottern och jag. Det är ingen festar resa utan jag tror att det blir en buss med pensionärer och så vi då men skit samman, jag reser för att få se Italien och få uppleva saker jag aldrig upplevt, resten får bli som det blir ( troligen alldeles perfekt)

Idag är det 25 år sedan Olof Palme blev skjuten på Sveavägen. Detta är mina tankar om den händelsen, enbart mina så bli inte upprörda el nåt sånt nu för jag får faktiskt tycka vad jag vill även tro :)

För 25 år sedan bodde jag i Täby (Stockholm) min mamma extra knäckte med att lyssna på polisradio och tipsade tidningarna, ett inte så roligt nöje men men. Just denna kväll/natt så fick hon höra ett larm, ett larm och en skjutning på Sveavägen. Just då visste verken hon eller jag vem som blivit skjuten men eftersom min älskade mamma var ganska så bra insatt i polisens koder förstod hon ganska så snart att det var en höjdare som fått sätta livet till. Och det var det denna person var Olof Palme. En man som min mamma tyckte väldigt mycket om. kan säga att det blev inte mycket sömn denna natt då vi följde dramat via polisradion och radio och tv. Ett drama som fick Sverige på fall men ingen mördare. Idag är det 25 år sedan och än har ingen gripits för mordet, tyvärr. Men jag tror ( min egen tanke) el vet ( kan dock inte bevisa det) att det var en av Stockholms poliserna som avlossade det dödande skottet. Lisbeth Palme vet detta för hon såg ju mördaren. Ganska komiskt att Leif G person tror samma som jag ;)

Nu ska jag fixa till mig och bege mig till jobbet. ha en trevlig dag och var rädda om er, Kramizar :)

Inga kommentarer: