10 februari 2011

Snö NEJ TACK !!!!!!!!!

Det snöar utanför mitt fönster och jag blir lätt deppig, gillar snö men nu har det varit vitt och kallt länge nog. Vill ha vår. Jag hade troligen bosatt mig högre upp i landet och jag villa ha det kallt och snöigt hela tiden. Dottern och jag sitter och kollar in resor och man blir verkligen sugen måste jag säga. Ikväll har vi kollat upp bussresor ( smart när vi båda är åksjuka ;) Både till Italien och Kroatien och det verkar riktigt najs :) Inte så dyrt heller men visst gratis är det då inte. Men har även kollat upp resor till värmen och där blir det betydligt dyrare, tråkigt att man ska behöva betala så mycket pengar för att kunna få lite sol och värme. Just nu skulle jag gladligen packa väskan och ge mig av utan betänketid, men det gör jag ju inte. jag skulle aldrig sätta mina arbetskamrater på pottkanten menar vi är ett team och resan får bli i Maj typ, när jag blivit miljonär på Lotto typ ;)

Idag har vi haft en kanondag på jobbet, lugna och harmoniska barn och mycket mys, vet ni att bland det bästa jag vet är att få upp en nyvaken 1 åring i famnen, finns inget bättre än när de kryper intill en och sakta får vakna. nu är det ju inte långa stunder de är stilla men just den där stunden det är underbart att få uppleva varje dag. Måste skryta lite med mina arbetskamrater med, två goa tjejer som jag storm trivs med, bättre kan man inte ha det :)
Jag är fortfarande otroligt godissugen, känns som om jag testas, ska hon klara av att inte ta nåt gott eller inte!! Hittills har det väl gott så där men jag kämpar på, är glad för de 3 kg som är väck och det ska ju gå sakta säger de som vet. Byxorna sitter då bättre, har till och med fått sätta i bälte i ett par och det är skoj ;)
B var här igår och la färg i mitt hår, så underbart att få bort de gråa. Ibland är jag så trött på dom men sedan ibland känns det som att jag skiter i vilket, det kanske skulle få växa ut ? NÄ ;) inte än jag är ju bara "25" så lite längre kan jag ju få vara mörk utan gråa inslag ;) Nu ska jag gå ner och göra resten av familjen sällskap framför tv. ha en fortsatt trevlig torsdagskväll :) Kramizar

Inga kommentarer: