26 februari 2011

Ett blåsigt Kalmar fick besök :)

Vaknade på en ovanligt hård sängplats i morse och sömnen har väl inte varit den bästa men vad gör man inte för att få sova lite ;) Lite hastigt och lustigt bestämde vi oss ( dotter och son + kompis och jag då ;) för att åka till Kalmar och shoppa lite. Bilen blev full då sonen och kompis hängde på roligt. Kalmar var kallt och blåsigt som vanligt men vi hann med en hel del. började dagen med ett besök på Subway, otroligt goda mackor där och idag blev det en Chicken Teriyaki, väldigt god och enbart 9 points. Så då kan man äta utan dåligt samvete ;) och det är något som jag älskar, att äta alltså ;) Sen blev det lite spring, dottern blev nöjd och jag bara älskar mina nya jeans, det roliga är att försäljaren sa att de är lite mindre än de andra jag har i storleken så man måste gå upp en storlek, (fniss) inte jag inte jag kunde ha min storlek så det märks att jag gått ner, JÄKLIGT kul :D Vi fick tag i sonen och han var också nöjd med dagens köp, en snygg stickad tröja och ett par svarta jeans för enbart 98 kr, ibland kan man shoppa bra (på rea). Ett akut stopp på IKEA och sedan hemåt, lagom trött. Man blir så konstigt trött när man sätter sig i bilen efter att ha sprungit i affärer, tur man kan köra ;) Hemma fastnade vi i rese kataloger som vi konstigt nog råkade springa på i Kalmar ;) roligt att titta och drömma, läste igenom vår resa igen ordentligt denna gång och Ja jag ska fasen boka på måndag, är super pepp. Ja dagen den har gått och maken har haft en slappa dag, nu däremot har jag lovat att vara medhjälpare till snickar mästaren så det är väl bara att bege sig mot vardagsrummet och se ut som man förstår precis vad man ska göra ;) Jo förresten jag mutade familjen med våfflor så nu är vi mätta och goa och har ångest över vägningen i morgon, får springa runt kvarteret om en stund och jobba bort lite av det.
Ikväll blir det Melodifestivalen, jag hade inte tänkt se det men konstigt nog så fastnade man där ändå, fast ikväll är det ett spännande startfält så vem vet, kanske den blivande vinnaren utses ikväll ;) Ha det så bra... Kramizar :D

Inga kommentarer: