22 februari 2011

Vintern fortsätter ....

Vintern fortsätter att leka med oss, både med kyla och nederbörd :( otroligt jobbigt tycker jag som inte gillar kylan så där väldans mycket, inte efter 4 månader i allafall. Dagen har varit bra men ganska så lång fast inte igentligen, rörigt ja jag vet men orkar inte förklara. Vill så mycket just nu men orkar inte ta mig för något speciellt, trött när jag lägger mig och trött när jag vaknar :/ deppigt till tusan. jag vill vara pigg och glad se solen på himlen och känna varma ljumna vårvindar på min kind ( hu så poetisk jag blev ;) Nä skämt åtsido det tar på krafterna att alltid vara trött. Ät trött på det men vet inte vad jag ska göra för att ändra på det... NÅGRA FÖRSLAG????????

I går var det matte dag och Kalmar som gällde. Gick bra, el bättre än jag trodde, Reza är en väldigt bra pedagog och jag börjar gilla han mer och mer för varje gång jag träffar honom. Men igår berättade han en sak som gjorde mig ledsen, inte med mening men allt kändes så meningslös när han berättade att jag faktiskt var godkänd på matte delen för förskolan och varför jag gick denna kursen kunde han inte begripa igentligen :0. ( den gäller för lärare i årsk 1 till 3) Alltså jag har klarat den biten som gäller förskolan....  Varför i helvete måste jag läsa och göra tentan igen då ???? man kan ju undra vad de tänker med där inne på skolan. Men Reza tyckte att jag skulle göra tentan och se hur det gick och gick det åt pipsvängen denna gången med så skulle han prata med ledningen. Kan man bli mer trött så nu måste jag börja hårdplugga inför tentan med noll inspiration till att göra något minst att plugga matte som inte är det bästa jag vet :/

Nu ska jag snart titta på The Mentalist och glömma omvärlden för en stund, ev okynnes äta lite om det nu finns nåt onyttigt i det här huset för tillfället, vi viktväktar ju ;)    Men det går bra i allafall har minskat 4.5 kg :D

avslutar med en bild av orkiden som jag fick av familjen på alla hjärtans dag :) Det roliga är att den lever än ;)

Ha det så bra KRAMIZAR :D

Inga kommentarer: