23 januari 2011

Tankar och lite täppt näsa.....

Blir man lyckligare av pengar? Ibland känns det som att alla ens problem skulle försvinna om man vann en massa pengar men stämmer det? blir man glad av att bli av med alla bekymmer? Att få allt som man vill ha inte ha något att drömma om längre? Personligen skulle jag gärna vilja vinna lite pengar men inte i massor. Tror absolut inte på att pengar löser alla problem däremot att man kan få problem om man plötsligt får en massa. Vad tycker ni??

Söndag idag och tyvärr har den gått alldeles för fort, måste erkänna att gå i mys byxor en hel dag passar mig fint ;) Oj glömde visst bort lördagen ;) I går firade vi sonen som fyllde 18 i tisdags, jag bjöd på porterstek och det var uppskattat. Såsen blir så underbar mumma :) Efteråt blev det marängtårta och ja jag tog en bit, den var väldigt god. Lite lätt ångest efter men när jag gick med i viktväktarna så bestämde jag mig för att inte at det så allvarligt utan istället försöka lära mig att äta bra och nyttig mat och då måste man få fuska ibland för annars blir livet väldigt tråkigt. Sonen var nöjd och gästerna mätta och belåtna så = lyckad kväll. Däremot bestämde sig min kropp för att passa på att bli väldigt förkyld, snorade och nös hela kvällen och tillslut gav jag upp och kröp till sängen, ett par panodil som sällskap och en bra bok som jag inte minns vad den handlade om somnade jag in lugnt och fint ( dog inte, bara låter så;). Idag söndag var jag piggare men nu är jag täppt igen och är sur för jag vill inte vara sjuk, har redan klarat av den biten så i morgon ska jag besöka apoteket och köpa Sinova. I morgon ja lite smått nervös för morgondagen, inte för jobbet men matten efter :/ vet inte vart jag ska vara, inte om jag ska ha något med mig typ material? Så imorgon måste jag försöka få tag på någon ansvarig och lösa detta lilla problem för kl 15.00 ska jag vara på plats :0.

Nu ska jag ta det lugnt och bara kolla på tv söndag helt enkelt. ha en bra kväll kramizar :D

Inga kommentarer: