30 januari 2011

Idag då ;)

Börjar känna mig som vanligt, magen krånglar fortfarande när det är dags att äta men äter gör jag ändå. Men vilken pärs alltså, snacka om att bli totalt utslagen. dottern är fortfarande dålig, magen är bättre men hon har fått feber och är inte speciellt matglad, förhoppningsvis tar detta elände snart slut så allt blir som vanligt igen. Men om man nu ska se något positivt med detta ( måste hitta något ju ;) Så idag när jag vägde mig visade vågen på -1½ kg, alltså på två veckor har jag gått ner 2½ kg och är så stolt över mig själv. Jag äter massor i mitt tycke men tydligen äter jag väl rätt för jag förlorar ju vikt. Är inte sugen på nåt sött och i går var det lagom med två skedar glass istället för en hel tallrik. I morgon är det vardag igen och jag ser fram emot en ny vecka med barnen och utmaningarna med att äta och sova ;).
Idag har jag faktiskt gjort massor (orkade plötsligt) Först en lugn promenad med maken, det sög en massa kraft från mig så det blev soffan och en bok ett par timmar, sen dammsög jag övervåningen, skurade toan, bäddade rent och tvättade två maskiner. NU är jag dock trött och känner mig helt urlakad, kanske för mycket på en gång men istället kan jag ligga på soffan hela kvällen och inte bry mig om något och det ser jag fram emot ;) Hoppas ni haft en bra helg och att ni passade på att njuta av solen idag, den gör underverk. Kramizar :D

Inga kommentarer: