21 januari 2011

Fredagsmys :)

Mycket just nu, mycket som snurrar. men jag är glad och det är huvudsaken. Dagarna går i en rasande fart och ibland hinner jag inte med men jag har skoj och det är bra ;) Idag är jag speciellt glad då vi lyckades, lyckades att få alla att äta och sova (utom en då) framsteg, ett litet steg i taget men bara det går åt rätt håll. Kan säga att jag känner mig lycklig som får arbeta med just detta och alla upplevelser under en dag. barn är en gåva som man ska ta vara på även om det är andras barn, man lär sig saker hela tiden och blir överlycklig när den som kryper nu går :D Det lilla kan snabbt bli det stora. men jag ska villigt erkänna att jag är skit slut, slut i hela kroppen och kan säga att det var skönt att gå hem idag, att stänga dörren och ta helg. Det bästa är att jag kan göra vad jag vill, läsa, promenera, fota ja allt som faller mig in... ingen skola :) MEN fick även veta idag att jag kommer få ta igen min matte nu på våren och det känns bra, kommer läsa på halvfart fram till v20, sedan tenta av och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag klarar av den... vill vill vill. Tyvärr verkar det bli på distans och det känns inget vidare, tycker man jobbar bäst vid ett bord när man kan diskutera med dem som man ser istället för en skärm :/ men man får tacka och ta emot vad som erbjuds men sitta ensam i ett rum med en tv lockar inte kan jag då erkänna :/ Men jag ska kämpa inte ge upp innan. I morgon är det lördag och vi ska fira sonen som fyllde 18 år i tisdags, otroligt vad tiden och åren springer iväg, hur kan han blivit så stor när jag fortfarande dras med samma ålder ;) det kan man ju ta sig en funderare över ;) ;) Ikväll är han ute med kompisar och det är kul men som vanligt är jag orolig men försöker skärpa mig, han är ju 18 år. Då hade jag flyttat hemifrån. Tänk så många år som har gått sedan den flytten, en flytt jag aldrig har ångrat inte för en sekund. Tror faktiskt inte att jag är en storstads människa även om jag älskar att åka upp till Stockholm för konser el shopping. Är nog en småstads tjej inners inne ;) Nu ska jag plocka fram älgköttet ur frysen i morgon ska jag bjuda på Porterstek och det ser jag fram emot... undrar hur många points det är i en sådan portion? Men skit samman jag har hållit mig inom de jag ska och har en hel del som jag kan nalla av så jag tänker då äta både mat och tårta ;) Ha en trevlig fredag och helg :D kramizar

Inga kommentarer: