14 januari 2011

Examen idag :)

Mycket snurrar i mitt huvud just nu, många tankar och känslor som förvånar
mig en hel del. Har visst mer känslor för skolan än jag trodde ;) Idag tar
jag min examen från skolan efter 4 år. 4 år som jag har slitit hårt,
gråtit, mått psykiskt dåligt men samtidigt haft en underbar tid, en av de
bästa i hela mitt liv tror jag faktiskt och det förvånar mig. När jag
tänker tillbaka så blir det mest på det jobbiga men tänkte om och
fokuserade på det roliga och då insåg jag att detta pluggande har gett mig
så mycket, inte bara kunskaper om mitt jobb utan om mig själv. Kunskaper
som jag inte trodde jag hade el saker som jag inte kunde göra, jag
faktiskt kan. jag är  inte så dålig som jag alltid tror :) Får väl sträcka
på mig och inse att jag faktiskt kan mera än jag insett.

Har inte uppdaterat något denna vecka, har inte haft ork eller någon lust
men i efterhand har det hänt en hel del som tagit hårt på mina krafter.


I måndags morgon pussade jag maken hej då och somnade om ca 04.50. Vaknade
30 min senare av att någon stönar högt av smärta och förtvivlat försöker
få oss uppmärksammade att det hänt något ( kan säga att min dörr var
stängd till sovrummet) ut i hallen och hittar mannen på golvet vridande
sig i smärtor, sonen och jag försöker förtvivlat få reda på vad som hänt
honom. han har ramlat på trappen, halkat på is och landat på ryggen på vår
betong trapp och skadat sig. Jag ringer faktiskt efter ambulans som kommer
snabbt och vid halv sex på morgonen ser jag min man åka iväg i ambulans,
inget vidare start på morgonen. Fixar till mig och kör in till sjukhuset.
mannen ligger med halskrage och på bräda och är allmänt irriterad och sur, men förstår han för att ligga fastspänd på en smal hård bår och ha halskrage är inget roligt när det är ryggen som är skadad. Men efter röntgen och besök av läkare får vi positiva besked, inga skelett skador el nackskador utan "enbart" mjukdelsskador men ordentliga sådana så det kommer göra ont utav helv... ( ja läkaren sa så ;)Fick med mannen hem och då kunde jag pusta ut lite. Till jobbet och jobbade ett par timmar och sedan hem och jobbade över Skype med M på Öland. Kan säga att jag var helt slut på kvällen. 
Tisdag: Opponering. Den gick bra vi fick positiv reaktion av både den som responderade och av examinatorn och det värmer ju. Sedan var det en heldag med att lyssna. Vi stannade kvar på skolan och ändrade på det som vi fick på opponeringen, var skönt att ha det gjort kan jag säga men trött, ja som tusan.
Onsdag: Denna dag var jag betydligt nervösare. Vi skulle ge respons på ett arbete och jag måste villigt erkänna att jag inte gjort det förut, inte på detta sätt. var rejält nervös men med tanke på att vi skulle gå igenom det på lunchen gjorde mig lugn. Trodde jag ja :0 blev ändrad ordning och gissa vem som fick börja, jo vi. Rejält nervös men tror att vi fixade det. Tur att jag har M min klippa i det mesta.Denna kväll var jag inte mindre trött kan jag säga och nu börjar även kroppen säga ifrån, har svårt att äta och ständigt värk i magen. Känns som att jag är i skolan el på jobbet och aldrig hemma. har haft en bouppteckning med denna vecka och det har också tagit på krafterna. 
Torsdag: Jobba :) Idag har jag äntligen fått träffa våra barn, och jag säger bara mys :) Vilka godingar. En underbar dag med massor av nya föräldrar och barn men gud så kul.
Idag är det då fredag och jag försöker förstå som sagt var att jag tar examen idag :) Examen smakar på ordet men kan ändå inte förstå att 4 års gråt och slit är slut. Även om jag som sagt var har haft ett helvete stundtals så har jag även njutit och lärt mig massor. Fått träffa nya människor och barn i olika åldrar och ja jag känner att jag har växt en bit. Jag har ju klarat av det :D ( nästan, bara matten kvar) Jag är kanske inte så dålig som jag alltid trott att jag varit. Idag ska jag njuta och bara umgås med härliga människor, efter kyrkan ska vi bowla med M´s familj sedan gå ut och äta och det ser jag verkligen fram emot. 

Ha nu en kanon dag för det ska jag :) kramizar
 
 
 

1 kommentar:

Caroline sa...

Stort GRATTIS!! till examen. Måste kännas helt underbart att slippa skolan.......samtidigt som man faktiskt saknar den alla människor och vänner.

Lycka till med jobbet :D

Stackars din man, vad rädd man måste blir när det händer något sådant hemskt. FY!!! Tur att det gick så bra som det gjorde..... Tänker på allt som kunde ha hänt när han trillade handlöst bakåt. Nej usch ryser skönt att det gick bra ändå, även om han har/hade djävulskt ont.
Trevlig helg
många kramar