28 december 2014

snart slut på 2014

¨Två dagar kvar av 2014, detta år har gått lika fort som de sista. Det har hänt massor med bra men också några dåliga, precis som det ska vara antar jag. Har lärt mig att man inte kan lita på folk och att ibland är det dom som man trodde mest gott om som är de hemskaste, men men vem sa att livet skulle vara lätt ;)
Söndag idag men är allt lite veckovill så här när man är ledig och tar dagen lite som den kommer. idag ska vi till svärmor och äta mat, tack ock lov ingen julmat ;) man tröttnar lätt på den. men i mitt kylskåp finns det inte mycket kvar för jag minskade ner ordentligt på årets julbord, varför ha allt detta överflöd? så idag ska det visst bli fläskfilé med gratäng och det passar mig perfekt.
Precis betalat räkningarna lika tråkigt varje gång och helst om man får mindre i lön pga sjukdom :( man får väl vara lite mer rädd om dem än vanligt ;) men sonen fyller ju år snart och då lär det väl gå en del, för inte önskar de sig små saker längre ;) Men han är värd varenda öre, fast det vore ju bäst om han kunde få ett jobb. Fast han ska med mannen och jobba nu i två dagar och det är positivt :D
Ja så är det ju min dag med ;) Lilla jag fyller ju år. jag tycker om att ha kalas men inte att bli äldre, eller att bli äldre skrämmer mig inte men jag gillar inte att man inte orkar lika mycket och att man känner sina begränsningar. men inte fasen tänker jag sätta mig på en stol och invänta ålderdomen jag tänker fortsätta leva precis som jag gör, utmana mig på samma sätt och umgås med unga människor så blir man inte gammal ;)
Nu ska jag ta mig en kall promenad i gnistrande sol och stark kyla, kan ju hoppas att alla bacciller dör och att hostan drar åt pipsvängen :)
Ha det så gott och njut av sol och kyla och med era nära och kära :D

Inga kommentarer: