7 december 2014

Andra advent, saknad och andra tankar denna söndag

Andra advent och lite frost på backen. Julkänslan börjar sakta tränga sig på men det känns ändå inte riktigt juligt än. Har börjat pynta lite och tänker faktiskt bryta en mångårig tradition med att ta upp julgranen nu i veckan, annars hinner man ju inte njuta av den innan den ska ner. Denna vecka har jag varit på julbord tre gånger och ikväll blir det ett fjärde, måste erkänna att jag tycker mycket om att äta julbord men nu börjar till och med jag tröttna ;) så efter ikväll blir det vanlig mat fram till julafton.
Idag fyller min syster år, önskar att jag kunde åka ut till henne men vet att hon inte vill så tänker inte bråka, har skrivit och önskat grattis så hon vet att jag tänker på henne i alla fall <3 .="" p="">Nu ska jag ut på promenad med dottern och svettas bort några gram från veckans ätande.
Ha en trevlig andra advent :)

Inga kommentarer: