19 december 2014

Glädje och sorg på samma gång ....

Tänk att man kan vilja så jäkla mycket sen när det väl sker så gör det så ont. I onsdags var dottern och jag i Göteborg och tittade på lägenheten, hon fick den. Så glad som hon blev går inte att beskriva, jag gick sönder inombords. är så glad för hennes skull och jag är den som varit mest pådrivande att hon ska pröva på, inte lägga ner sina drömmar som en annan fick göra i sina unga år av olika anledningar. Men samtidigt inser jag att det inte kommer vara lika lätt att träffa henne, vet nu precis vad alla tänker. Hon är vuxen låt henne leva sitt liv mm men självklart kommer jag fortsätta vara den som stöttar mest, driver henne framåt när hon tvekar, för gör hon det inte nu så blir det aldrig av. Men jag måste få känna denna sorg för det är vad det är en stor jävla sorg som tar små bitar i taget från mitt hjärta, älskar henne mer än allt annat på denna jord. men hon kommer aldrig se mina tårar, aldrig få veta hur ledsen jag är för jag vill henne bara väl, att få uppleva sina drömmar. hon är precis klar med skolan, bara några små uppgifter kvar och jag minns själv känslan när man insåg att nu jäklar var man färdig, inget mer slit utan ut och uppleva verkligheten. Hon kommer klara detta galant och jag tror på henne till 100 % för hon är super på alla sätt och vis, min älskade unge :)
Hela denna veckan har varit turbulent på många olika sätt, känslomässiga förändringar på jobbet har tagit kraft och jag är glad att det bara är en arbetsdag kvar innan jullovet, för jag behöver verkligen vara ledig. Känner snart att jag ger upp allt och bara skriker. Det är inte jobbigt på jobbet, är en fröjd att jobba men det är länge sedan semestern och batterierna behöver laddas om. Helst om jag hade pengar så skulle jag ta familjen och dra iväg utomlands. Till sol och värme, god mat och gräva ner fötterna i varm sand, känna vinden i håret och bara må bra men men det går bra här hemma i Sverige med, får väl tända lite mer ljus om kvällarna ;)
I morgon blir det inhandling av de sista julklapparna, tror aldrig jag varit så här sen med det, men maten är hemma,bara att sätta igång att laga men först blir det godistillverkning :) Viktigt det med ;)

Nej ska sätta igång med Rocky roade så de blir färdiga ikväll
Ha det så bra och var rädda om er och njut av den annalkande julen med era nära och kära :)

Inga kommentarer: