23 december 2014

Kvällen före

Tisdag, kvällen innan julafton. Lugnet finns i huset, allt är klart. Luktar gott efter Jansson och griljeringen av skinkan. På tv är det enbart skit om man inte spelar Bingolotto förstås men glömde fixa lotter ;) mannen har varit uppe sen fem, otroligt, ledig och går upp som vanligt 😉 han halvsover i soffan, dottern vid datorn och sonen med. Så här sitter jag ensam i soffan och njuter av lugnet. Tänker tillbaka på jularna som man upplevt i sina dagar, både bra och mera bra. Kan inte minnas en enda jul som inte varit bra, ätit mig mätt varje år, fått en massa fina saker, firat med underbara människor, tyvärr finns de flesta inte längre med oss men mina minnen har jag kvar. Jag minns mina jular i Stockholm mamma och jag, massor med kärlek, mat och paket. Jag önskar att alla fått uppleva såna jular, för varje barn förtjänar det. I år blir det jul hemma hos oss igen, precis som vanligt, de vanliga kommer. Börjar dagen med att åka till Ålem och tända ljusen, min jul med mina föräldrar blir där, ett ljus och en stark längtan efter att ha dem hos mig, sen hem till min egna familj och njuta av dagen i lugnets tecken.
Jag hoppas att ni alla får en härlig jul på alla sätt och vis och var rädda om er för ni är värdefulla 🎅🎄

Inga kommentarer: