22 december 2014

Snart julafton :D

Ja nu börjar det närma sig, den där magiska dagen som vi håller på att stressa ihjäl oss för. själv tar jag det väldigt lugnt, är precis klar med julklapparna, köttbullarna gjorde jag i går, skinkan ikväll, städar gör jag kanske i morgon, skit samma julen kommer hur eller hur och vad gör lite damm i hörnen, huvudsaken är ju att man har mat på bordet och sina nära och kära hos sig. Önskar dock att jag hade flera nära och kära att tillbringa julen med men släkten krymper och vi är bara tre kvar och en vill inte umgås med mig så då får det bli vi andra. Önskar att det kommit lite snö dock, hade blivit mer julstämning då. Ska ner i källaren i morgon och se om jag får fram lite tomtar, har inte en enda framme och det är fel, förr om åren hade jag fullt precis överallt men barnen var små och man gjorde mer på den tiden, nu får man vara glad om de är hemma självaste julaftonen ;) Nä båda mina älskade barn ska vara hemma och det känns bra, min inneboende ska vara hos sin flickvän och hennes familj och jag hoppas även att han hälsar på sin egna familj. familjen är viktigaste man har och även om man går åt två olika håll. Man inser det när man inte har några föräldrar kvar, hur mycket man saknar dom och hur mycket ,man önskar att de fanns hos oss.
Föräldrar ja, håller på att fundera mig galen på gravarna, är ju ansvarig för mammas och mormors/morfars gravar men funderar på att säga upp dom. Dom finns ju inte där och varje kväll året om tänder jag mitt ljus i köksfönstret för de som inte är med oss, jag behöver ingen grav att gå till jag vet var de finns, i mitt hjärta där jag vårdar mina minnen ömt av dem. Mamma tänker jag flytta till minneslunden men ja jag vet inte det känns konstigt och jag blir tokig snart, måste bestämma mig.....
Dottern har fått Harry potter feber, filmerna har gått i två dagarna nu och just nu är det den sista, gillar dom men kanske inte 7 filmer på samma gång ;)  Undrar om det blir sagan om ringen maraton sen??? ja vem vet ;)
I morgon kanske det händer något roligt, jag håller tummen :D
Nu ska jag göra resten av familjen sällskap i soffan och se slutet av filmen.
Ha en fortsatt trevlig kväll och var rädda om er och era nära och kära :)

Inga kommentarer: