18 augusti 2012

Ironman... inget för lilla mig :)

I torsdags vaknade jag med täppt näsa och lite känningar i halsen :/ kan säga att det inte blivit bättre. Trodde faktiskt att det skulle ta lite längre tid än två veckor innan bacillerna kom, men men kan ju vara lite allergi med. Tror att jag reagerar på björkskiten som blåser omkring. Hur som helst så nyser jag två hundra gånger i minuten ( känns det som ) och mitt stackars huvud känns som det är fyllt med mera skit än vanligt.
 Idag hängde S och jag med B och C in till Kalmar och kollade in på tokstollarna som var med i Ironman, de är otroliga säger jag bara. Skulle aldrig palla det de gör om jag så tränade i flera år. Tycker jag varit så duktig som sprungit en mil denna vecka, dock inte på samma gång utan 5 km vid två tillfällen. Så jag håller mig nog till Tjejmilen ;) Vi hann ( konstigt nog ;) springa i en hel del affärer och jag insåg att en kavaj är nog inte fel att ha, men hittade ingen som jag gillade. Finns väldigt många olika modeller och jag har alltid lite svårt att hitta nåt när jag behöver det. Skulle vara bra att ha en till begravningen för fryser man även om det är varmt ute. Så det får bli att leta efter en när vi besöker Stockholm om två veckor, på begravningen får jag låna en. Det märktes att hösten är på gång för affärerna börjar fyllas med stickat och mörka murriga färger, gillar hösten men eftersom det inte varit någon speciellt rolig sommar önskar jag en lång och varm höst med mycket härliga färger innan vintern tar över.
S vill absolut baka och jag måste fundera över något att äta till resten av familjen, S och Jag åt ju pizza buffe i Kalmar så jag vill då inte ha nåt mera idag, proppmätt. :)

Ha det så gott :)

Kramizar

Inga kommentarer: