4 december 2015

jag finns där till ditt sista andetag....

Fredag kväll och jag är så trött, inte för att veckan varit jobbig men för att man var ute och hade skoj i går ;) Var iväg med jobbet till Pukeberg och hyttsill. Fast det var julbord med julshow. God mat, bra uppträdande och väldigt roliga människor att umgås med man kan ju inte ha det bättre. Skrattade så mycket det blev jobbigt i kinderna. kul att hitta på saker med dem man jobbar med, man får lite annat än jobb gemensamt. Men det blir ju lite jobbigt när kl ringer 04.15 och man ska upp och gå till jobbet, gick lite långsamt men i tid var jag och många härliga ungar har hjälpt mig att klara dagen ;) hem och funderade på att lägga mig i soffan men fick värsta rycket, huset är nu städat, diskat, tvättat, bäddat rent åt dottern, plockat undan och i ordning. Sen hamnade jag i soffan och när mannen kom hem så fick han laga mat. Skönt att det är rent och jag kan bara fokusera på min älskade dotter som kommer hem.
Men när man mår så där bra och man känner att nu fungerar allt som det ska då händer det ju nåt. Fick ett sådant hemskt besked i dag så jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det....
Det gör så ont i mig när jag förstår att jag kommer mista dig, mista dig så mycket tidigare än jag hade räknat med, hur hjälper man en person som vet att dom ska dö? hur kan man sitta bredvid och försöka först hur personen känner sig? helst vill jag bara slänga mig på golvet och gråta hatar verkligen denna jävla sjukdom som tagit så många ifrån mig, hatar verkligen cancer av hela mitt hjärta och jag vägrar att acceptera det. men när jag ser dig så förstår jag att du har förstått och sakta men säkert börjat ge upp. Kan bara vara vid din sida, stödja dig och visa att jag finns där till ditt sista andetag....

Inga kommentarer: