6 december 2015

Så många tankar...

Mitt i allt tråkigt så finns det en och annan ljuspunkt och idag har det varit en. I dag döptes Lo Charleene Idebrant i Mönsterås kyrka. En ljus och trevlig tillställning med en underbar liten tös som tittade sig omkring med stora ögon. Dop är alltid mysigt tycker jag. Efteråt blev det gröt och skinksmörgås i hembygdsparken. Fotade en hel del och det är kul att titta på bilderna. Lilla Lo är söt som socker och man smälter :)


Har haft dottern hemma över helgen och det är alltid så underbart att se henne, höra henne och ha henne i huset. tror dock hon tycker det är skönt att åka härifrån efter ett par dagar med familjen ;) Nu kommer hon om ett par veckor igen och det är time att fira jul tillsammans.
På vägen hem stannade vi till hos min farbror och lämnade en cd bok som han kan ligga och lyssna på om kvällarna. han var inte så pigg och det är så himla jobbigt att se och veta att man inte kan göra något :´(
i morgon fyller min syster år men hon vill inte bli firad så tyvärr kan jag inte ge henne något även om jag verkligen skulle vilja det. Man fyller bara 50 en gång och det hade varit roligt om man fick fira den tillsammans med henne. Men hon har valt sin väg och tyvärr är jag inte med på den så det är bara att gilla läget. Men inombords så firar jag henne på mitt sätt....

Mycket tankar och mycket funderande gör att magen inte mår så bra, sover dåligt och känner mig allmänt jäv depp, lite för mycket just nu. Så därför greppar jag efter varje ljusa tillfälle som jag kan få tag i så vardagen blir lite bättre...

Var rädda om er

Inga kommentarer: