22 december 2015

barndomsminnen och nya minnen

Mycket tankar så här innan jul, många minnen från barndomen och nya minnen. Men livet har blivit annorlunda bara på ett par år och därför är minnena så värdefulla. Förr var vi många både på kalas och jularna, nu är vi familjen +3 som inom kort kommer bli 2 :´( ibland tycker jag allt är så orättvist och jag blir ledsen när folk gnäller över att behöva hjälpa sina föräldrar med det ena el det andra. var glada att ni har dom vissa hur mycket ni älskar dom för en vacker dag är det försent och man sitter bara med sina minnen. I år tänker jag njuta av julen extra mycket, den ska vara lugn och skön och det får vara i den takt som han klarar av, för just nu är han den viktigaste.
Har en lång ledighet framför mig och det ser jag fram emot, långa härliga dagar med familjen, hela familjen :) det behövs för att ladda om batterierna för ett nytt år, nya utmaningar :D
Doftar gott här hemma, julskinkan är i ugnen och huset är städat, känner mig lugn, har till och med tagit fram några tomtar :0 helt otroligt jag som brukar fylla hela huset med dem har totalt glömt bort dom i år. men det kommer flera år ....

Inga kommentarer: