29 augusti 2015

Jag inser ....

Ledig, en härlig känsla. vakna upp på morgonen, en ny dag helt oförstörd och det är upp till en själv att avgöra hur den ska bli, vad som ska göras. hade inga stora planer planerade, en tripp in till Kalmar med en god vän men det var först på eftermiddagen. Efter att ha stökat av det gamla vanliga måste sakerna så hamnade jag i köket och bakade en liten kaka, var riktigt länge sedan det skedde, gott blev det i alla fall ;) satt på min altan och mös med kaffe, kaka och en bra bok och insåg hur bra jag har det. Jag är frisk, jag har ett jobb, jag har vänner inte så många men jag vet vem de är och att jag kan räkna med dem, ett fint hus, en underbar man, två underbara barn och en hårboll :). Det finns en hel del som fattas i mitt liv, min mamma, pappa och många andra släktingar, en del nära som valt bort mig men som är mig kära ändå, ända in i döden. Men även om livet ibland känns hårt och tungt så har jag en fast punkt och det är jag så glad för. Är en stenbock ut i fingertoppen ;)
Finns en hel del som jag skulle vilja ändra på, finns en hel del oros moment som jag skulle vilja vända på och göra dom mindre oroliga, finns en del som jag önskar var ogjorda, saker som man blir ledsen av men inser nu att jag kan inget göra, men det känns jobbigt i alla fall. Inser att jag måste släppa taget och se framåt, lämna det jobbiga och ledsna bakom mig för annars knäcker det mig totalt och det tycker jag inte att jag förtjänar. Får  se det positiva och njuta av de som finns i min närhet och av livet i allmänhet.

Ha en fortsatt trevlig helg

Inga kommentarer: