13 augusti 2015

Första veckan...

Första veckan snart avklarad, mycket nytt och mycket nya intryck, men så roligt. Härliga barn och föräldrar. Var nervös innan men det går bra, känner mig trygg med bra arbetskamrater. Vädret är underbart och ja allt är bra, eller nästan allt. Min höft är inte bra, gör allt som jag ska men har ont helst på kvällarna. Bär bara i nödfall, sitter mycket på golvet med barnen istället för att böja mig mm. Gör mina övningar men det lär ta tid och jag gillar inte saker som tar tid, är så frustrerande. Men ibland måste man bara acceptera och böja sig och jag får väl försöka göra det.  I morgon ska mannen och jag gå på bio nya mission impossible filmen, ska bli kul bara vi inte somnar den börjar inte för än kl 21.00 och då brukar pensionärerna däcka i soffan ;) men den ska ju vara bra så lite action håller oss säkert vakna.

Börjar bli mörkt om kvällarna, lite ruggigt om morgnarna, det går mot höst... sakta men säkert. Inte i morgon eller de kommande veckorna men det kommer, lite blandade känslor inför det. tycker sommaren varit alldeles för kort och kall, känns som man skulle gjort så mycket men inte gjort något alls, frustrerande. Tycker om hösten, alla vackra färger, den höga luften och höststormar när man sitter inne och myser med ljus och varmt gott te. men älskar sommaren mer. Har suttit och tittat på resor nu ett bra tag för det känns som att lite sol i november skulle sitta fint men inte hittat något, än i alla fall letar vidare. Tänkte mannen och jag kunde ta oss en vecka och njuta bara vi två :D

nähe dags att tänka på morgondagen, går åt lite energi så kanske bäst att börja ladda batterierna.

var rädda om er man vet aldrig vad som väntar runt hörnet, kramizar

Inga kommentarer: