15 mars 2015

Ibland gör det mer ont...

Idag är jag lite ledsen, ledsen på hur allt kan bli när man gjort något i ett bra syfte, att hjälpa någon som behöver hjälp och sedan bli bestraffad för det. Känner inte att jag gjort fel och skulle göra det igen om det behövdes för att hjälpa andra är något jag är uppfostrad till. Men men bara att acceptera att vad man än gör så blir det inte bra ändå. Blev ledsen när jag såg att jag blivit utbytt, men sedan tänkte jag skit samma varför bråka över bagateller. men ändå så sitter den där taggen där och gör ont ;´(
Min farbror kom på besök idag, mannen klippte honom och sedan blev det en fika paus innan han åkte hem igen. Är så glad att han finns, min släkt har drastiskt minskat och nu märks det ännu med när en inte vill ha med en att göra. Men är glad för honom och att få prata bort en stund.
Tog sedan tag i att sanera huset, behövdes verkligen. Att städa är inte min favorit göra utan mer ett onödigt måste. Men nu är det fint och jag känner mig duktig, hann även bädda rent och tvätta två maskiner. tråkigt söndags göra men i veckan hinner man ju inte.
Får ev ny färg i håret idag, ska bli skönt att slippa se de där hemska gråa som förargligt återkommer, inget jag gillar :(

Kanske en promenad innan kvällen med :9
ha det så gott och var rädda om er

Inga kommentarer: