28 januari 2015

en vanlig ovanlig dag skall komma ...

En vanlig onsdag i en vanlig vecka. grått, blåsigt och allmänt tråkigt i en vanlig månad i ett vanligt år. men i morgon är det en ovanlig torsdag en som jag aldrig varit med om förut, i morgon flyttar dottern till Göteborg. Långt bort känns det som men ändå inte. Känns både bra och mindre bra, kommer känna saknad, stor saknad man kan ju liksom inte ta bilen in på en fika, tar lite för lång tid liksom. Men är samtidigt så glad för henne, att hon vågar ge sig iväg gör mig till en stolt mamma. Kommer säkert inte vara en dans på rosor den första tiden  men man lär sig och man utvecklas och stärker en som människa när man vågar stå på egna ben och om sanningen ska fram så är det ju det här som man som förälder jobbar för, att få ett självständigt barn som vågar ge sig ut på äventyr :)  Men lär säkerligen fälla en och annan tår av saknad ändå men då får jag göra det, är ju bara mänsklig.
 Är mycket förändringar denna månad inte bara dotterns flytt, min inneboende flyttar också till eget boende, känns också bra. Är så glad för den här tiden som jag fått låna honom för han är en underbar individ som växt i mina ögon, som visat framfötterna och en jävla anamma för att han ska lyckas och det kommer han göra också, visst lär säkert bli några steg framåt och några bakåt men man lär sig på det viset också.
Nu önskar jag bara att sonen kunde få ett jobb så hans självkänsla också fick sig ett uppsving, men men det gäller inte att ge upp utan att kämpa på och det gör han så .....
Ja annars är det lugnt, inga världsliga problem mer än gardinproblem men de lär jag säkerligen lösa ;). Har haft problem med mitt knä sen flytten, fick ju slita mer än vanligt, och det märks på knät så tyvärr ligger träningen nere men bara att vänta in svullnaden och sedan sätta igång igen.
Nu blir det soffan och lite Chicago Fire innan sängen.

Var rädda om er :D

Inga kommentarer: