16 januari 2015

Ännu en händelserik vecka är slut.....

Ännu en händelserik vecka är slut, blev inte riktigt som jag velat men sjukdom rår man inte på. Blev dålig natten till torsdag, trodde jag åkt på maginfluensa men det var det troligen inte för det blev bara två gånger sedan mådde jag bra men inte fasen visste jag det så jag stannade hemma från jobbet, vill inte smitta de andra. Men var trött och svag i kroppen hela dan så jag är glad att mina barn var hemma och hjälpte mig att få bort det sista av julen. Har ett problem, vill ha nya gardiner men sådant är inte min starka sida, kan inte se vad som passar ihop och det som ser för jäv ut ;) Så just nu hänger det tråkiga gardiner, som jag inte vill ha... vilka ilands problem ;) Men snart hittar jag säkert det som jag vill ha :)
I dag den 16 Januari är det en väldigt speciell dag, idag tog min dotter sin förskoleexamen, 3½ års studier är över och jag är så jäv stolt över henne. Blev tårögd i dag i kyrkan, när de gick in och så många minnen kom över mig, både glada och ledsna. Hon har haft ganska så lätta år i skolan, fattat poängen direkt liksom, var värre med mig som slet som ett djur och misslyckades varje gång i alla fall. Men det var något speciellt den där dagen när vi visste  att det var över. Nu väntar nya äventyr för henne på andra sidan av Sverige men vet att det går bra och gör det inte det så är det bara att komma hem igen :) Är glad att hon prövar sina vingar, att hon vågar ta steget själv, man ångrar sig bara annars när man blir äldre, jag vet ;). Och så får jag ännu en anledning att åka till Göteborg :D Nu är det fredag och jag känner mig skit slut, varit jobbigare än vad jag trott idag, även om det varit kul så nu blir det lite serie på datorn för tv är ockuperad av två nördar som spelar GTA 5 ;)

Ha en trevlig helg och var rädd om er :)

Inga kommentarer: