16 september 2013

Lite tankar om det som varit....

Augusti lämnade oss med stormsteg och nu är snart September slut med. har varit en fin sommar och höst än så länge så jag klagar inte :) Gillar när det är ljumna vindar och härliga soliga dagar men konstigt nog gillar jag även, höst rusket, blåsten och chansen till att få krypa upp i soffan och bara vara där, utan känslan av att man måste gå ut.Tror att kroppen är inställd på våra årstider och att man ställer om sig omedvetet, men det är mina tankar ;) Har haft en hel del saker för mig och alla har de varit roliga, på sina vis. Förra helgen var jag och tre till i Stockholm och sprang Thejmilen. Otroligt kul, svettigt och helt slut. Hade ett mål och det var att slå min tid från förra året men men jag missade det med 1 minut, och det känns helt okej. Men vad varmt det var, man kände hur krafterna bara lämnade en och hur mycket man än drack vid vattenställena så var man hela tiden törstig. men vi svettades inte bara ute på Djurgården. På fredagen så sprang vi betydligt flera mil i affärerna och shoppade loss ordentligt, är alltid kul för det är ett lite större utbud på allt i storstäderna och så verkar det komma dit först :) Nu har jag lite nytt i garderoben inför hösten och det känns bra. Denna helg som var tog jag med mig mannen och åkte till Jönköping och tittade på husvagnar/husbilar. jösses, säger jag bara vad många olika modeller det finns. man önskade verkligen att man hade en stor plånbok så man kunde köpa sig en ny vagn men den vi har duger för mig ;) men titta och drömma kan man ju, eller hur? :D På söndagen började jag med att besöka en god vän och hennes lilla bebbe, el 6 månader så inte så liten men så go, bara skrattade och var så snäll så nu är bebissuget påfyllt ordentligt ;) på eftermiddagen var vi och grattade E som fyllde år och fick träffa syster yster nr 2 som var nere från storstaden. Kul för man ses ju inte för ofta. Så jag är nöjd med mina helger och veckorna med, dagarna flyter på och jag stormtrivs med hela min tillvara ( kanske man inte ska skriva, går väl åt hel... nu då ).
Nu ska jag då krypa upp i den där soffan och tända lite ljus och bara vara för det förtjänar jag allt.

Ha det så gott, Kramizar

Inga kommentarer: