25 september 2013

Feber och pigg, ingen bra kombination :/

Onsdag, dagen mitt i veckan. Jag är hemma fick feber i går eftermiddag och tänkte att nu får det vara nog. jobbigt att ha detta hängande efter en hela tiden. så nu slappar jag. Men det är jobbigt att vara sjuk och samtidigt så pigg så man blir rastlös :( Går här och små plockar men känner ändå att jag inte har nåt att göra. Ska man vara sjuk ska man vara det ordentligt, inte lite grann, arg. Men jag tar vara på tiden och gör sådant som jag orkar. Så nu bakar jag lite, vilar, tvättar ( sköter sig ju själv) kelar med katten, vilar, betalar räkningar, vilar länge för det var inte roligt :/ Så nu blir det fika paus :) Det gillas ;)
Solen skiner ute och det ser skönt ut,. mannen säger dock att det är kallt och det tycker nog värme saken vi har i huset med för elementen går, så inne är det då inte kallt ( varm/kall om vartannat ) Men hösten gör entre med snabb fart och det gillar vi faktiskt, skönt att få ta fram varmare kläder, tända ljus och må bra med en kopp te. Älskar sommaren men nu tar sen vila till nästa år så då välkomnar jag höst/vinter. Har fått en massa vinterkataloger och det är mycket fina kläder som bara väntar på att få skickas hem till mig, dock är inte plånboken och jag riktigt överens så det får vänta ett tag, eller kanske ett/två plagg kan beställas :D.
Däremot är biljetten bokad till den 4-7/6 nästa år, det är en morot att ha att suga på hela denna vinter och jag längtar redan :D

Ha det så gott kramizar

Inga kommentarer: