24 februari 2013

Lite söndags tankar ...

Har kommit på mig själv med att jag har börjat skriva på söndagar, man kan ju undra varför? Datorn är ju på varje dag mer eller mindre men till bloggen hinner jag enbart på söndagar ;) Måste jag ändra på. Men har haft en bra helg, lugn och skön. I går lördag var jag och familjen och firade min farbror som fyllde 75 år, massor med godsaker bjöds det på och härliga människor kom. Får hoppas att han blev nöjd med sin dag :) På kvällen eller eftermiddagen rättare sagt så insåg jag att det inte var ett skit på tv, som vanligt. Så jag ställde mig och bakade istället, mer bröd och nu även frallor. Sonen och J kom förbi och de fick testa och frallorna blev godkända :) Är så himla kul att testa nya recept och få känna känslan av att lyckas, det blir ätbart. Har inget självförtroende precis när det gäller bakning då det mesta blir misslyckat, men bröd är tydligen min grej ;) Så nu bakas det i tid och otid ;) Är det någon som vill ha nybakat bröd för en billig peng så hör av er :D jag bakar så gärna...
idag är det dags för alla de där tråkiga sakerna som att städa och bädda rent, men skönt när det är klart. Tvättmaskinen går för fullt och jag börjar smått känna att jag har hunnit i fatt med allt som låg efter.
Kan inte riktigt fatta att om en vecka så här dags sitter vi i bilen och är halvvägs framme i sälen och Hundfjället. Ser verkligen fram emot det. Mest att få komma iväg, att umgås med härliga människor och få skratta mängder när man gör bort sig i backen ;) men det bjuder jag på. är inget proffs och det står jag för, jag kommer testa och göra det på mitt sätt, i barnbacken sen får de andra åka hur de vill och var de vill. Mest längtar jag efter kvällarna, god mat, spel och sällskap. Finns en bastu i stugan och den hoppas jag att den funkar för basta efter en heldag i backen måste vara underbart för trötta kroppsdelar ;) Var och köpte nya skidbyxor i går i Kalmar. Dom jag hade var inget vidare och hittade ett par som är helt okej för den prisklassen jag har råd att handla i. Nu är de ju blå då :/ kanske inte min färg men skit samma ska ju bara åka skidor i dem inte gå någon mannekäng uppvisning precis ;) Jag är nöjd. Sedan blev det lite skidstrumpor till mannen och jag hittade mina på Hööks, blev ett par rid strumpor, såg precis likadana ut som de som mannen fick men mycket billigare. nu är det bara skidvantar som fattas sedan är det färdigt.
Nu ska jag fortsätta att njuta av min söndag för i morgon är det en ny arbetsvecka med alla trollungar och då behöver batteriet vara full laddat igen :)
Ha det så gott och var rädda om er :)

Inga kommentarer: